مديرعامل شركت سهامي برق منطقه اي گيلان گفت:شرايط بارگيري شبكه انتقال در پيك تابستان سال 97 نشان مي دهد كه از 12 پست انتقال منصوبه و در حال بهره برداري در سطح استان گيلان، 8 پست بالاي 70 درصد بارگيري شده اند.

به گزارش ندای گیلان، عظیم بلبل آبادي مديرعامل شركت سهامي برق منطقه اي گيلان با اشاره به وضعيت استان گيلان و وضعيت نيروگاههاي استان و ميزان توليدشان گفت: شرايط بارگيري شبكه انتقال در پيك تابستان سال 97 نشان مي دهد كه از 12 پست انتقال منصوبه و در حال بهره برداري در سطح استان گيلان، 8 پست بالاي 70 درصد بارگيري شده اند. به عبارتی 67 درصد از پستهای شبکه انتقال در پيك تابستان سال 97 ، بالای 70 درصد بارگیری شده اند. در حالی که مطابق استانداردهای تعریف شده نباید بالای 70 درصد از ترانسفورماتورها یا پست ها بارگیری داشته باشیم، از پست های فومن و سیاهکلده لاهیجان، 90 درصد و بالای 90 درصد بارگیری انجام شد.
وی تصریح کرد: برای حل مشکل شبكه انتقال، برنامه ریزیهای لازم انجام شده که احداث یک دستگاه پست 230 کیلوولت برای غرب کلان شهر رشت، احداث یک دستگاه پست 230 کیلوولت برای شرق شهرستان انزلی و احداث یک دستگاه پست 230 کیلوولت برای شهر هشتپر از جمله این اقدامات می باشد.
مديرعامل شركت سهامي برق منطقه اي گيلان در خصوص شرايط بارگيري شبكه فوق توزيع مرکز استان گفت: همچنين شرايط بارگيري شبكه فوق توزيع در مرکز استان گیلان در پيك تابستان سال 97 نشان مي دهد  كه از 18 پستي كه در شهر رشت و اطراف آن وظيفه تامين انرژي مركز استان را عهده دار هستند، 12 پست بالاي 70 درصد بارگيري شده اند. به عبارتی در این بخش نیز،  67 درصد از پستهای شبکه فوق توزیع ، بالای 70 درصد بارگیری شده اند. این در حالی است که از پست طالقانی بیش از 109 درصد، از پست شهید قلی پور بیش از 103 درصد و از پست رشت شمالی بیش از 88 درصد بارگیری شده است.
وی افزود: شرايط بارگيري شبكه فوق توزيع غرب استان در پيك تابستان سال 97 نشان مي دهد كه از 17 پست فوق توزيع ، 9 پست بالاي 70 درصد بارگيري شده اند. به عبارتی 53 درصد از پستهای شبكه فوق توزيع غرب استان ، بالای 70 درصد بارگیری شده اند.
عظیم بلبل آبادي با اشاره به وضعیت شبكه فوق توزيع شرق استان در پيك تابستان سال 97 گفت:
شرايط بارگيري شبكه فوق توزيع شرق استان در پيك تابستان سال 97 نشان مي دهد كه از 14 پست فوق توزيع ، 9 پست بالاي 70 درصد بارگيري شده اند. به عبارتی 64 درصد از پستهای شبكه فوق توزيع شرق استان ، بالای 70 درصد بارگیری شده اند. این در حالی است که از پست لشت نشا بیش از 94 درصد، از پست شهید انصاری لنگرود بیش از 83 درصد و از پست چابکسر بیش از 92 درصد بارگیری شده است. اين وضعيت بيانگر پرباري پستهاي گيلان است كه اگر سرمايه گذاري در اين بخش اتفاق نيفتد شرايط به مراتب حادتر و مشكل تر خواهد بود. در واقع وضعیت شبکه انتقال شرکت برق گیلان نشان می دهد نیاز به سرمایه گذاری در این بخش واقعا ضروری و اجتناب ناپذیر است.