در حالی که کمتر از ۶ ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند ماه ۹۴ باقی مانده، به ندرت مباحث انتخاباتی به بحث روز تبدیل شده و نامزدهای انتخاباتی هم فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گزارش نداي گيلان: گمانه زنی های رسانه ای نیز در حوزه های انتخابی شکل گرفته و جریانهای سیاسی در این راستا فعال شده اند. در همین راستا در چند روز اخیر شاهد برگزاری همایشها و نشستهای کوچک و بزرگی در استان گیلان از هر دو طرف اصلاح طلبان و اصولگرایان استان گیلان بوده ایم. از همایش در امتداد امید با حضور دکتر محمد رضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات گرفته تا حضور حجت الاسلام پناهیان در یک مسجد که نمی توان آن را نا مربوط به نزدیکی انتخابات قلمداد نمود. حالا به نظر میرسد رسانه ها با نگاهی به نامزدهای احتمالی انتخابات پیش رو می توانند به هر چه با شکوه تر برگزار شدن انتخابات و تصمیم درست تر رای دهندگان یاری رسانند. در این راستا در گام اول به سراغ محتمل ترین کاندیداهای حوزه تالش، ماسال و رضوانشهر رفته ایم که شرح آن در ذیل می آید:

به طور معمول انتخابات تالش از هیجان خاصی برخوردار است. شاید به دلیل حضور اقلیت تاثیرگذار این حوزه است که همیشه انتخابات را داغ تر می کند. حالا در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود تعدد نامزدها از چهره های تاثیر گذار منطقه به نظر میرسد پیش بینی نتیجه سخت تر از همیشه باشد. در هر حال آنچه مسلم است حضور افراد مورد بررسی و فعالیت انتخاباتی نامزدهای احتمالی زیر ، در آن انتخابات، تعیین کننده و سرنوشت ساز خواهد بود.

منصور یوسفی: دکتر منصور یوسفی که قبلا با تلاشهای بهمن محمد یاری توانسته بود ریاست دانشگاه پیام نور رشت را برعهده بگیرد. مدتی است فعالیت انتخاباتی خود را در این حوزه شروع کرده است. وی مانند محمد یاری در انتخابات ریاست جمهوری از محمد باقر قالیباف حمایت کرده بود.

حسین نیرومند: این کاندیدا در دور قبلی به دلیل نداشتن مدرک نتوانست در انتخابات شرکت کند. پایگاه اصلی نیرومند در شاندرمن است. جوانی و صراحت کلام از مهمترین ویژگی­های این کاندیدا محسوب میشود. لازم به ذکر است که وی از قضات دادگستری استان است و دید درستی از علایق سیاسی وی در دست نیست.

احسن الله رادمهر: مهمترین ویژگی او که در انتخابات قبلی مجلس نیز آن را به خوبی نشان داد این است که دست بازی در هزینه کردن انتخاباتی دارد. وی که پست­های مهمی در مجموعه شرکت­های شستا و سایپا دارد از چهره های خیر و مردمی این حوزه به حساب می آید. همین دلیل کافی است که رقبای وی به او به چشم اصلی ترین تهدید نگاه کنند.

بهمن محمد یاری: نمایده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در حوزه تالش که اخیرا شایعاتی مبنی بر تلاش وی برای کاندیداتوری در حوزه رشت نیز به گوش رسید که بیشتر شبیه به شوخی است. او آرای ثابتی در انتخابات تالش دارد ولی اگر مانند دور قبل باز هم انتخابات راهی دور دوم شود ممکن است اتفاقات  قبل تکرار شوند.

محمود شکری: نماینده ای که به عملکردش در مجلس انتقادات فراوانی وارد است. وی با خوش شانسی در دور گذشته به پیروزی رسید. با تمام این تفاسیر او یک رقیب جدی انتخاباتی برای سایرین است زیرا در ماه های اخیر تلاش­های فراوانی جهت اشتغال جوانان انجام داده است.

عسکر اسلامدوست: نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی دور ششم که در صورت دریافت صلاحیت گزینه اصلی اصلاح­طلبان خواهد بود. وی به دلیل عملکرد گذشته رقیب جدی انتخابات است.

سید محمد اسحاقی: وی معاون دیوان محاسبات استان گیلان است. او در انتخابات ریاست جمهوری دبیر اجرایی ستاد دکتر ولایتی در استان گیلان بود. اسحاقی توازن انتخاباتی در شاندرمن را بشدت بهم خواهد زد.

دکتر میر سعید صفوی: وی جوان ترین کاندیدای این حوزه انتخابیه خواهد بود. صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، واحد علوم و تحقیقات است و دارای مدرک دکترای شیمی. وی در دور نهم مجلس در حوزه انتخابی تهران و در اعتلاف با دکتر مطهری، کاندیدا بوده است. این کاندیدا که نزدیکی بساری از جهت علمی و عملی به اصلاح­طلبان و اعتدالیون دارد متولد ماسل است و در بین نخبگان سیاسی و دانشگاهی استان جایگاه ویژه ای کسب کرده است./خبرآزاد