حسنی گفت:کشاورزان گیلانی مجبور هستند برای تامین نقدینگی به اندازه ۱۰ میلیون تومان از بازار اقدام کنند و حتی سودهای کلان بپردازند در حالی که نظام بانکی حمایت های لازم را از این زحمتکشان انجام نمی دهد.

به گزارش ندای گیلان؛محمدصادق حسنی در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید استان گیلان که با حضور نوبخت در رشت برگزار شد با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان در استان گیلان اظهار کرد: بخشودگی جرائم ناشی از وام های بانکی که به کشاورزان تعلق گرفته است در گیلان عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون کشاروزی مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان گیلانی مجبور هستند برای تامین نقدینگی به اندازه ۱۰ میلیون تومان از بازار اقدام کنند و حتی سودهای کلان بپردازند در حالی که نظام بانکی حمایت های لازم را از این زحمتکشان انجام نمی دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از واردات برنج در زمان برداشت این محصول استراتژیک گیلان گفت: مصوبه مجلس مبنی بر ممانعت از واردات برنج در زمان برداشت این محصول به راحتی از سوی برخی افراد از جمله معاون اجرایی رئیس جمهور لغو می شود و این نشان می دهد که مافیای واردات برنج در کشور ما تا چه میزان نفوذ دارند.

حسنی تصریح کرد: میزان برنجی که در سنوات گذشته وارد کشور شده به اندازه ۱۰ سال، کشور را از واردات برنج بی نیاز می کند در حالی که کشاورزان ما خرده مالک هستند و در مزارع به سختی محصول خود را برداشت می کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت است که به تعهدات خود به کشاورزانی که در گیلان پای صندوق های رای آمدند، پاسخ دهد.

mehr