رئیس کل دادگستری گیلان گفت: این نشست با موضوع پیشگیری از جرم و ارائه راه کار‌های لازم برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رودسر،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه درباره موضوع سرقت بحث و تصمیمات خوبی گرفته شد گفت : در حوزه افزایش بزه سرقت به خصوص سرقت منازل و آمار سرقت در این حوزه اعلام و راه کار‌هایی هم بیان شد.
وی موضوع انتخابات و پیشگیری از جرائم انتخاباتی را از دیگر موارد مورد بحث عنوان کرد و افزود : امیدواریم با رعایت قانون شاهد یک انتخابات سالم و باشکوهی باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی موضوع پسماند و زباله شهرستان رودسر را از موضوعات مهم و مورد تاکید برشمرد و گفت : مسئولان شهرستان وعده دادند موضوع پسماند و زباله را پیگیری کرده و این نگرانی مهم زیست محیطی شهرستان با پیگیری فرماندار و اعضای شورای تامین رفع شود.
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه دو موضوع پیرامون پیشگیری که در کاهش پرونده‌ها موثر است مورد توجه قرار گرفت افزود: تلاش بر این است با راه کار‌های قانونی از تغییر کاربری اراضی زراعی مانند تبصره ۲ ماده ۱۰ جلوگیری و با تمام قوت این موضوع را پیگیری کنیم.
وی همچنین از اجرای قانون حدنگار در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۵ هزار سند حد نگاری در رودسر صادر شده که البته این تعداد برای رودسر قابل قبول نیست ضمن اینکه در بخش کلاچای نیز که یک واحد ثبتی جداگانه داشته، اما زیر نظر شهرستان رودسر است نیز در همین مدت حدود ۴ هزار سند حدنگار صادر شده است.