رئیس کل دادگستری گیلان گفت: قضاوت در اسلام جایگاه رفیعی دارد و برای وارد شدن به این عرصه از خود برتربینی و غرور اجتناب کنید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی رئیس کل دادگستری گیلان در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ۱۸ کارآموز قضایی با مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، گفت: شهید رئیسی سرمایه بزرگی برای انقلاب و مسئولی مردمی بود.

وی با بیان اینکه قضاوت در اسلام جایگاه رفیعی دارد، افزود: وارد شدن به این عرصه از فضل خداوند است و از این پس باید از خود برتربینی و غرور اجتناب کنید.

رئیس کل دادگستری گیلان، دوره کارآموزی را دورانی موثر برای تجربه اندوزی و یادگیری امر قضاوت برای کارآموزان قضایی دانست و افزود: آنچه کارآموزان در این دوره آموزش می‌بینند باید به اندوخته‌های علمی آن‌ها افزوده شده تا در کنار آموزش، تعلیم، تربیت و رشد معنوی، آن‌ها را برای امر قضاوت آماده کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی به کارآموزان تاکید کرد: مراقبت از رفتار و گفتار و رعایت محدودیت‌ها با توکل به خداوند قادر از امور ضروری قضاوت است که باید از هم اکنون به آن پایبند باشید.