معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از ورود 42 میلیون نفر مسافر از ابتدای امسال تاکنون به این استان خبر داد

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، حجت شعبانپور ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 34 میلیون نفر شب اقامت گردشگران در استان گزارش شده است.

وی از ورود 42 میلیون نفر مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون به گیلان خبر داد و افزود: پایداری و ماندگاری مسافر از اقدام‌های دستگاه‌ها در راستای درآمدزایی مردم در بخش گردشگری استان است.

شعبانپور به ترافیک مبادی ورودی گیلان به‌ویژه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: نوروز سال 94 چهارخطه کردن جاده منجیل ـ رودبار به اتمام می‌رسد.

*گردشگری گیلان نیازمند ظرفیت‌سازی است

فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور بیان کرد: گیلان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در سفرها محسوب می‌شود و این موضوع در جذب گردشگران تاثیرگذار است.

ابراهیم قائدرحمتی صنعت گردشگری گیلان را نیازمند ظرفیت‌سازی عنوان کرد و افزود: 90 درصد از نقاط مختلف استان مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد و هماهنگی فرمانداران با دستگاه‌های اجرایی در جذب مسافر موثر است.

وی با بیان اینکه ورود گردشگران با ظرفیت‌های استانی همخوانی ندارد، تصریح کرد: خدمات باید در بالاترین حد به گردشگران ارائه شود و این امر نیازمند ظرفیت‌سازی است.

قائدرحمتی بهتر شدن وضعیت جاده‌ها را دلیل افزایش سفر به استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای ایمنی جاده‌ها موجب می‌شود مسافران با خاطری خوش استان را ترک کنند.

*افزایش پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر گیلان در نوروز سال 94

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان از افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای و شهری در نوروز سال 94 در این استان خبر داد و اظهار کرد: پایگاه‌های امدادی نیاز به تابلوی اطلاع‌رسانی دارد.

علیرضا خصوصی خواستار استقرار خودروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در مجتمع‌های بین‌راهی گیلان شد و افزود: استقرار خودروهای امدادی در مکان‌های مذکور در رسیدن امدادگران به محل حادثه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه مشترک امدادی در ورودی شهرهای گیلان در نوروز سال 94، یادآور شد: خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی با هماهنگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان انجام می‌شود.