تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شد تا در پایان مرحله نخست لیگ دسته دوم آزادگان با اقتدار به دور دوم این رقابت‌ها صعود کند

  تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شد تا در پایان مرحله نخست لیگ دسته دوم آزادگان با اقتدار به دور دوم این رقابت ها صعود نماید و پس از سال ها موجبات شادی هواداران پرشمارش را فراهم آورد.

به گزارش ندای گیلان تسنیم نوشت:

ارزش کار سپیدرود را زمانی در می یابیم که کمی در خصوص کم و کیف مسابقات لیگ دسته دوم امسال دقیق شویم، فدراسیون فوتبال لیگ دسته دوم را در فصل جاری در یک حرکت تصمیم‌گیری به ناگاه از 28 تیم به 40 تیم در چهار گروه 10 تیمی افزایش داد تا در پایان مرحله نخست تنها 12 تیم از مجموع چهار گروه بتوانند به دور دوم راه یابند و از هر گروه هم چهار تیم به دسته سوم سقوط کنند.

فدراسیون با این حرکت مسابقات لیگ دسته دوم را تبدیل به یک نبرد گلادیاتوری مرگ و زندگی بین تیم ها کردظع  چرا که تیم ها از یک سو باید برای صعود می جنگیدند و از سوی دیگر باید حواسشان می بود که مبادا خربزه سقوط زیر پایشان بیفتد. البته این تمام دشواری های لیگ دسته دوم امسال نبود.

لیگ دسته دوم با حضور تیم هایی مانند: ماشین سازی تبریز، الوند همدان، ابومسلم مشهد، گهر دورود، سپیدرود رشت، آلومنیوم اراک، صنعت ساری، استقلال ب تهران، پرسپولیس شمال و خونه به خونه مازندران که همگی سابقه حضور در لیگ دسته اول و بعضا لیگ برتر را داشتند، دارای وزنی سنگین هم شده بود.

حضور مربیانی مانند افشین ناظمی، فرهاد کاظمی، اسماعیل حلالی، وحید رضایی، فرشاد پیوس، مهدی پاشازاده، مرتضی کرمانی مقدم و مهرداد میناوند بر روی نیمکت مربیگری تیم های لیگ دو هم حکایت از آن دارد که لیگ دسته دوم آنقدر جذابیت داشت که پای چهره های مطرح را هم به آن باز کند.

و آخرین نکته از اهمیت لیگ دو امسال اینکه با اجرای قانون استفاده اجباری از بازیکنان جوان در تیم های لیگ برتری بسیاری از بازیکنان مطرح کشور هم که نتوانسته بودند جایی در تیم های لیگ برتری و دسته یکی برای خود پیدا کنند به لیگ دو کوچ نمایند. علی رضا محمد، نیکبخت واحدی، محمد همرنگ، مصطفی حاجتی، رضا الماسخاله و … مشتی نمونه خروارند از سرشناسانی که امسال در لیگ دسته دوم پا به توپ شدند.

در نهایت سپیدرود موفق شد تا در چنین لیگی، در فاصله سه هفته مانده به انتهای بازی ها صعودش را به دور دوم مسجل نماید و دو بازی آخرش را تنها به سبب مشخص شدن رتبه های اول تا سوم گروه دنبال کند.

ارتش سرخ گیلان در پایان مرحله گروهی از مجموع 16 بازی با 9 برد، 4 تساوی و 3 شکست و کسب 31 امتیاز توانستند با قرار گیری در رتبه دوم به دور دوم صعود نمایند. سپیدرودی ها در مرحله دوم و در گروه نخست با تیم های آلومینیوم سازی اراک، خیبر لرستان، بعثت کرمانشاه، ایرانجوان خورموج و شهرداری ارومیه همگروه شدند و باید بازی هایشان را در دهه ابتدایی اسفند آغاز نمایند.

استقلال ب تهران، پارس جنوبی جم بوشهر، ابومسلم مشهد، شهرداری زنجان، بهمن شیرازو کاسپین قزوین تیم های حاضر در گروه دوم می باشند. طبق برنامه تیم نخست دو گروه به همراه برنده بازی پلی آف تیم های دوم دو گروه به لیگ دسته اول صعود خواهد کرد.

سپیدرودی ها که امسال با یک دگرگونی زیر بنایی و حضور یک گروه مالکیتی جدید و قدرتمند فصل را شروع کردند، بیشتر از همه ی سال های رفته امیدوارند تا با بازگشت به سطح نخست فوتبال کشور، نور امید و شور رقابت را در دل های هوادارانشان جاری سازند.

افشین ناظمی به عنوان سرمربی با کمک تیم مدیریتی قدرتمند پشت سر خود و با ترکیب بازیکنان با تجربه و جوان و جویای نام انتظاراتی که از یک مربی لیگ برتری می رود را توانست برآورده سازد. کسب میانگین 2.2 امتیاز در بازی های خانگی و 1.8 امتیاز در بازی های خارج از خانه و میانگین 1.7 گل زده در هربازی در چنین لیگ دشواری آمار قابل قبولی است که ناظمی و سپیدرود از خود به جای گذاشته اند.

حالا ورزشگاه پیرشهرباران برای بازی های رودخروشان شمال دوباره مملو از جمعیت می شود. دوباره رقص پرچم های سرخ شور و شوقی نوستالژی به عضدی می دهند و پیر و جوان را وسوسه می کند که سختی راه را بر خود هموار سازند و از نقطه نقطه گیلان زیبا پای ورزشگاه خاطره ها بگذارند.

سپیدرود و سپیدرودی‌ها برای بازگشتی دوباره تنها یک نفس بیشر فاصله ندارند، نفسی که با دم گرم مسیحایی هوادرانشان چه معجزه ها که نمی‌کند.