رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح 61 خانه بهداشت همزمان با یک‌هزار خانه بهداشت کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 26 بهمن ماه جاری در این استان خبر داد.

 

 

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، انوش برزیگر ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های افتتاحی درمانی با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در گیلان اظهار کرد: 26 بهمن ماه جاری تعداد 61 خانه بهداشت همزمان با افتتاح یک‌هزار خانه بهداشت کشور در استان افتتاح می‌شود.

 

وی به هزینه 80 میلیون تومانی احداث هر کدام از خانه‌های بهداشت در گیلان اشاره کرد و افزود: 50 درصد از اعتبارات توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده شده و 50 درصد دیگر از طریق کمیته امداد و استانداری گیلان اختصاص داده شده است.

برزیگر با بیان اینکه تمام خانه‌های بهداشت گیلان ملکی می‌شوند، تصریح کرد: افتتاح همزمان خانه‌های بهداشت در روستای شالکوی رشت انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه از افتتاح 9 طرح درمانی و بیمارستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در استان خبر داد و بیان کرد: بیمارستان 120 تختوابی تخصصی و فوق تخصصی کودکان 17 شهریور از جمله پروژه‌های افتتاحی است.

وی به آماده‌سازی درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان 17 شهریور اشاره کرد و گفت: اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور با 12 تخت آماده بهره‌برداری است.

برزیگر با اشاره به ارائه خدمات گوارشی اطفال در مرکز مذکور، تصریح کرد: خدمات غدد، مغز و اعصاب، قلب، عفونی و سرطانی کودکان در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز اجرای پروژه بیمارستان 17 شهریور را از سال 86 عنوان کرد و یادآور شد: روند احداث بیمارستان مذکور مدت دو سال متوقف بود و در مدت یک سال گذشته اتمام پروژه با جدیت پیگیری شده است.

وی از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تسریع در اتمام مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور خبر داد و بیان کرد: کمیته مذکور از 24 دی ماه سال جاری متشکل از مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روزانه در دو نوبت برای برطرف کردن مشکلات پروژه تشکیل جلسه داده است.

برزیگر میزان اعتبارات برای اتمام پروژه مذکور را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مبلغ سه میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زیربنای مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور را 5 هزار و 200 متر مربع خواند و تصریح کرد: فاز دوم بیمارستان مذکور همزمان با افتتاح فاز نخست کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی بخش رادیوتراپی مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی رازی، گفت: بخش مذکور تنها بخش رادیوتراپی در گیلان است.

برزیگر با بیان اینکه بیماران استان‌های اردبیل و زنجان با افتتاح بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی برای استفاده از خدمات این بخش به گیلان مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته بیماران برای انجام رادیوتراپی به تهران مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح بخش رادیوتراپی را منشأ خدمات به بیماران سرطانی در راستای طرح تحول سلامت خواند و اظهار کرد: کشور در شرایط تحریم از انرژی هسته‌ای در حوزه درمان سود می‌برد.

وی با اشاره به پذیرش آزمایشی بیماران در بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی، بیان کرد: روزانه 35 بیمار در بخش مذکور پذیرش می‌شوند.

برزیگر بیمارستان 32 تختخوابی امام رضا (ع) در شفت را از پروژه‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواند و تصریح کرد: امکانات بیمارستان مذکور تجهیز شده است.

وی بیمارستان 32 تختخوابی غدیر سیاهکل، بیمارستان 32 تختخوابی نیکوکار املش و بخش دیالیز شهید انصاری رودسر را از پروژه‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: اورژانس بازسازی شده بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)، مرکز رشد در دانشکده داروسازی و مرکز بهداشتی درمانی لیسار در تالش از دیگر پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.