مدیر اجرایی سرشماری گیلان از پیش‌بینی مشارکت 25 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بالای 40 درصد جمعیت کشور در سرمشاری اینترنتی شرکت کردند.

به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان ارائه اطلاعات دقیق را مانع از اتلاف انرژی و بودجه دانست و اضافه کرد:اگر اطلاعات دقیق نباشد احتمال اینکه بودجه صرف امور غیر مرتبط شود وجود دارد.

کیوان محمدی در، درخصوص سابقه اجرای سرشماری در کشور،اظهار کرد:در گذشته سرشماری هر 10 سال یک بار اجرا می‌شد، اما از سال 1385 بنا بر شرایط جمعیتی کشور، هر 5 سال یک بار صورت می‌گیرد. آخرین سرشماری در سال 1390 بود و امسال نیز سرشماری با همکاری مردم شریف به خوبی در حال اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به روش‌های اجرای سرشماری اشاره کرد و ادامه داد:سرشماری امسال ترکیبی از روش اینترنتی و حضوری است.سرشماری اینترنتی به عنوان اولین تجربه در کشور از تاریخ 3 لغایت 30 مهر اجرا شد و سرشماری حضوری نیز از تاریخ 28 مهر تا 28 آبان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم ایران در سرشماری تاکنون در جهان بی‌سابقه بوده است، افزود:در بسیاری از کشورهای جهان مانند ژاپن و کانادا، میزان مشارکت مردم در اولین سرشماری اینترنتی پایین‌تر از 40 درصد بود.

مدیر اجرایی سرشماری گیلان از پیش‌بینی مشارکت 25 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بالای 40 درصد جمعیت کشور در سرمشاری اینترنتی شرکت کردند.

محمدی با اشاره به مشارکت 49.1 درصدی گیلانیان در سرشماری اینترنتی، متذکر شد: به طور تقریبی یک میلیون و 257 هزار نفر از مردم گیلان در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که این رقم 9 درصد بالاتر از میانگین کشوری است که سپاسگزار مردم شریف گیلان هستیم.

وی با اشاره به مشارکت مردم در شهرستان‌ها، گفت: شهرستان‌های سیاهکل،رضوانشهر و رودبار با مشارکت حدود 70 درصد بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشتند. با این حال وضعیت پایین‌ترین میزان مشارکت در بین شهرستان‌های گیلان، بالاتر از میانگین حد انتظار بود لذا از مدیریت عالی استاندار گیلان همچنین فرمانداران کمال تشکر را داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به روند سرشماری حضوری اشاره و عنوان کرد: در این مرحله بیش از 800 نفر از ماموران آمارگیر، سرشماری را انجام می‌دهند. با توجه به نامساعد بودن آب و هوا، جا دارد از زحمات این عزیزان و مردم شریف قدردانی کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های ظاهری ماموران آمارگیر،ادامه داد:پرسشگران با لباس و کارت مخصوص و سوالاتی مشخص به درب منازل مردم مراجعه می‌نمایند لذا از مردم تقاضا داریم چنانچه سوالاتی خارج از چارچوپ مطرح شود موارد را به ستاد شهرستان‌ها یا استان گزارش کنند.

محمدی از خانوارها خواست کد ملی اعضای خانوار و کدپستی محل سکونت را در دسترس داشته باشند و اضافه کرد: کسانی که ثبت ‌نام اینترنتی نموده‌اند، بایستی کد 12 رقمی خود را به مامور آمارگیر ارائه نمایند،اما گاهی کد آماری به هر دلیلی فاقد اعتبار است که در آنجا مامور مجددا سرشماری را انجام خواهد داد.

مدیر اجرایی سرشماری گیلان با اشاره به توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص توسعه و پیشرفت کشور در قالب اقتصاد مقاومتی، گفت: پیشرفت و توسعه بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست.حتی درخصوص امور روزمره زندگی برنامه‌ریزی وجود دارد لذا اخذ اطلاعات خانوارها شامل ویژگی‌های جمعیتی، آموزشی، تامین اجتماعی، بهداشت، مسکن و… به دست ‌اندرکاران کشور کمک می‌کند که در حیطه سازمان‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی ارائه اطلاعات دقیق را مانع از اتلاف انرژی و بودجه دانست و اضافه کرد:اگر اطلاعات دقیق نباشد احتمال اینکه بودجه صرف امور غیر مرتب