رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح، موارد مشکوک یا مبتلا به  کرونا از طریق سامانه ها و تماس تلفنی با خانواده ها، شناسایی می شوند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت امام علی(ع) و روز پدر،  با اشاره به آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان همزمان با سراسر کشور، گفت: تشکر می کنم از فرماندهی سپاه قدس گیلان که از آغاز عملیات مبارزه با کرونا پا به پای مسوولان دانشگاه علوم پزشکی همکاری و مشارکت گسترده ای داشته اند.

وی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را در کنترل و پیشگیری از شیوع آن حایز اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: در قالب این طرح، موارد مشکوک یا مبتلا به  کرونا از طریق سامانه ها و تماس تلفنی با خانواده ها، شناسایی شده و به مراکزی که پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی حضور دارند، ارجاع داده می شوند. سپس این  موارد مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند. در مرحله بعد، موارد مثبت، داروهای خود را دریافت کرده و با آموزش هایی که می بینند، تحت قرنطینه قرار می گیرند یا  در صورت نیاز برای بستری به مراکز درمانی ارجاع می شوند. آموزش به اطرافیان بیمار نیز  از طریق تلفن توسط کارشناسان بهداشتی صورت می گیرد.

دکتر سالاری یادآور شد: در این طرح، بنا به درخواست خانواده ها یا به دلیل مشکل در انتقال بیماران، کارشناسان بهداشت و درمان، با حفاظ، ماسک و پوشش ایمنی کامل برای مراجعه و انتقال آنها به بیمارستانها، گندزدایی و سم پاشی منازل و ایزوله کردن سایر افراد خانواده، به درب منازل مراجعه خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این طرح با حمایت و مشارکت ارگانها و نهادهایی مانند سپاه، بسیج، هلال احمر و سایر دستگاهها  از روز شنبه  در سراسر استان آغاز شده است، تصریح کرد: در تمام مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت  و بیمارستان های ارجاعی و پذیرنده بیماران مبتلا به کروناویروس، امکانات و تجهیزات مورد نیاز فراهم می شود.

دکتر سالاری از مدیران شبکه های بهداشت و درمان خواست با جلب مشارکت نهادها و ارگانهای شهرستانهای تحت  پوشش خود ، تمام توان خود را برای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به کار گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همکاری  بتوانیم در اسرع وقت، این بیماری منحوس را در استان شکست دهیم.

 در ادامه سردار عبداله پور- فرمانده سپاه قدس گیلان، از آمادگی همه جانبه سپاه برای در اختیار گذاشتن نیروهای بسیجی برای اجرای این طرح در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد شکست این ویروس منحوس باشیم.