رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کارمندانی که واکسن نزدند باید هر ۱۵روز یک بار تست پی سی آر را به اداره مربوطه ارائه دهند و این تست باید به صورت آزاد انجام شود و حق استفاده از هزینه دولتی و بیمه را ندارند .  

به گزارش  ندای گیلان از رشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گفت: ۳۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان هیچ یک از دز‌های واکسن کرونا را دریافت نکردند.

ارسلان سالاری افزود: امروز در بیمارستان‌های گیلان ۱۹۷بیمار کرونایی بستری هستند که ۶۶بیمار واکسن نزده اند.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون ۱۴هزار دز واکسن در گیلان تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:۴۱بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان زیر ۶سال سن دارند.

ارسلان سالاری افزود: هفته گذشته آمار کودکان زیر ۶سال بستری در بیمارستان ها‌ی گیلان ۵۱ کودک بود که به تدریج روند کاهشی داشته است.

آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پایین بودن تزریق دزسوم واکسن در کودکان گیلانی خبرداده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : کارمندانی که واکسن نزدند باید هر ۱۵روز یک بار تست پی سی آر را به اداره مربوطه ارائه دهند و این تست باید به صورت آزاد انجام شود و حق استفاده از هزینه دولتی و بیمه را ندارند .

پاداش برای بهیاران فعال در بخش  کرونا

ارسلان سالاری  گفت: در مناطق روستایی و بخش های کوچک ، بهیارانی که در تزریق واکسن فعال هستند به ازای تزریق هر صد واکسن، یک میلیون تومان پاداش نقدی می گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه واکسن مصونیت بالایی در شخص ایجاد می کند سبب کاهش ابتلا به کرونا و مرگ میر دارد و اقدامات تشویقی می تواند میزان مرگ و میر و بستری های کرونا را کاهش دهد .