رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی، پیشرفت فیزیکی طرح‌های توسعه و همچنین رفع گره های موجود در فرایند احداث و تکمیل آنها، از مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بخش‌های جدیدالاحداث MRI و CTاسکن و بخش‌های درمانی مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت بازدید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این بازدید با اشاره به اتمام فرایند احداث ساختمان بخش MRI و CT اسکن مرکز آموزشی و درمانی پورسینا، بر ضرورت ازسرگیری پیگیری‌ها جهت راه‌اندازی دستگاه‌های مذکور تأکید کرد.

دستگاه MRI جدید مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت یک و نیم تسلا و دارای دقت، قدرت و سرعت استاندارد جهانی می‌باشد.

مرکز آموزشی و درمانی پورسینا حدود ۲۰ سال پیش، دارای یک دستگاه MRI یک تسلا بود اما با توجه به اینکه این مرکز آموزشی و درمانی به‌عنوان تنها سانتر ترومای استان گیلان، مرکز پذیرش بیماران نورولوژی و نوروسرجری نیز می‌باشد، نصب و راه‌اندازی دومین دستگاه MRI پیشرفته با نرم جهانی از ضروریات این مرکز بود.

هم‌اکنون مرکز آموزشی و درمانی پورسینا دارای دو دستگاه MRI یک و یک و نیم تسلا و همچنین سه دستگاه CT اسکن می‌باشد.

سالاری همچنین طی بازدیدی از داروخانه شبانه‌روزی طرح گسترش بخش جراحی و بخش آنژیوگرافی محیطی مرکز آموزشی و درمانی پورسینا، با حضور در محل احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی پورسینا، از طرح مشترک دانشگاه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان احداث آن قرار گرفت.

در بازدید امروز معاونان درمان، توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی و جمعی از مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز حضور داشتند.