باید آمادگی مدیریت شهری برای تعامل حداکثری با نخبگان استان گیلان فراهم شود و برای تعالی رشت به همکاری با نخبگان” نیاز داریم .

ندای گیلان: مهندس محمد حسین مساح حمایت از نخبگان را نه تنها وظیفه دولت که وظیفه ای همگانی برشمرد و اذعان داشت : شهرداری با همکاری و همفکری نخبگان می تواند از خلاقیت های آنان در سیستم اداره شهر بهره گیرد و کلیه امور از رفت و روب معابر گرفته تا زیباسازی شهری، حمل و نقل، ساخت و ساز و … را متحول کند.
وی افزود : آن چه امروز سیستم اداره شهرها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده، نبود بودجه و امکانات نیست، بلکه تفکر مدیریتی یا ساختار بروکراتیک ناکارآمد و عمدتا قدیمی و سنتی است تاکید کرد: اگر بنا بود جهان با روش های سنتی زندگی خو بگیرد و آن را چو میراثی به یادگار نگاه دارد، امروز خبری از موج عظیم جهانی شدن نبود و پدیده ای به نام شکستن مرزهای علمی مفهوم خاصی نداشت.
این کارشناس مسایل شهری اذعان داشت : امیدوارم شهر رشت با دستان توانای نخبگان که سرمایه و ذخیره ای بزرگ برای استان و شهرمان محسوب می شوند، بتواند در مسیر تعالی قدم بردارد و در صدد اصلاح بخش های سنتی سیستم اداری و خدمات رسانی برآید.
مساح خاطر نشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی بایدآمادگی توسعه همکاری های دو جانبه و انعقاد تفاهم نامه با نهادها و بنیادهای علمی و فرهنگی را داشته باشند و معتقدم آنچه برای نخبگان صرف می شود، هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری مطمئن برای تضمین سعادت و سلامت شهروندان است.
وی گفت : برگزاری جشنواره ها، مسابقات، کنگره های علمی و همایش های کاربردی، دوره های آموزشی و اردوهای علمی در تقویت بنیه علمی و فرهنگی شهر تاثیر مطلوبی دارد و باید برگزاری چنین مناسبت هایی افزایش یابد .
مهندس مساح از اصلاح ساختار حمل و نقل شهری ، نوسازی بافت های فرسوده ، توسعه زیرساخت های شهری، زیباسازی شهری، اجرای پروژه های ماندگار و … به عنوان اولویت های مدیریت شهری رشت یاد کرد و افزود: مشخص کردن دغدغه های مشترک و تشکیل کمیته های دو جانبه برای استفاده عملی از ظرفیت های علمی – پژوهشی نخبگان گام مهمی در تقویت روابط مدیریت شهری با نخبگان خواهد بود./گیلان فردا