دکتر عارف با بیان اینکه تداوم مسیر 24 خرداد 92 در گرو پرداختن به اصول مشترک است، گفت: حرکت بر مبنای همبستگی موجب افزایش کارایی می‌شود.

 

 به گزارش ندای گیلان: دکتر محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 19 شهریور در نشست با شورای جوانان حامی تدبیر و امید استان گیلان که در هتل کادوس برگزار شد، با بیان اینکه تک‌روی در حرکت‌های گروهی مشکل‌ساز است، اظهار کرد: عظمت خلقت روی اختلاف‌نظر است، زیرا حرکت ایجاد می‌کند. اگر قرار بود همه مثل هم فکر کنیم خداوند یک نفر را خلق می‌کرد. باید تحمل شنیدن همه نظرها را داشته باشیم و بر مبنای تفاهمات حرکت کنیم.

وی حضور احزاب فعال در شورای جوانان حامی تدبیر و امید گیلان را یک ظرفیت دانست و افزود: این منش و روش باید در همه استان‌ها الگوسازی شود. حرکت بر مبنای همبستگی موجب افزایش کارایی می‌شود. نباید سیاست حذف را دنبال کنیم.

دکتر عارف با تاکید بر اینکه بیانیه تشکل‌های اصلاح‌طلب در سال 94 باید با بیانیه‌های دهه 50 متفاوت باشد، تصریح کرد: بیانیه‌های آن دوران برای گرفتن امتیاز از رژیمی بود که آن را قبول نداشتیم، اما امروز خودمان را از نظام می‌دانیم لذا رویکرد بیانیه‌های ما نیز باید تغییر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پشتوانه مردمی را سرمایه نظام دانست و گفت: متاسفانه نسل اول انقلاب نتوانسته رابطه صمیمی و خالصانه‌ای با نسل سوم انقلاب برقرار کند لذا شکاف معناداری بین این نسل اول و نسل سوم ایجاد شده است. باید پیام‌های ارزشی انقلاب را منتقل کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جوانان پیروزی در انتخابات 24 خرداد 92 را رقم زدند، عنوان کرد: جوانان پشتوانه امام(ره) در انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس بودند. امروز نیز دستاورد حضور جوانان در انتخابات، پیروزی دولتی بود که انقلاب را به مسیر ارزشی خود باز گرداند. اکنون تداوم این مسیر نیز بر عهده جوانان قرار دارد و این نقش پرنگ‌تر از گذشته است.

دکتر عارف خواستار حضور جوانان در انتخابات 94 با انگیزه 92 شد و خاطرنشان کرد: باید همبستگی و همراهی بین اصلاح‌طلبان و هواداران دولت را به عنوان یک فرض بپذیریم و از سهم‌خواهی دست برداریم. تداوم مسیر 24 خرداد 92 در گرو اجماع و پرداختن به اصول مشترک است.

وی بر تشویق نخبگان برای کاندیداتوری تاکید کرد و ادامه داد: نسل اولی‌ها بی‌انگیزه هستند لذا شناسایی و کشف برجستگان و نخبگان سیاسی به شرط رای‌آوری نیز بر عهده جوانان قرار دارد. شورای مشورتی استان‌ها باید مقبولیت عام داشته باشد تا موجب پیروزی تفکر جبهه اصلاحات شوند.