رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت درآمد اصلی شهرداری را حاصل از ساخت و ساز در شهر دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی منابع درآمدی شهرداری حاصل از ساخت ساز در شهر به شدت کاهش خواهد یافت. یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی شهرداری اجرایی نمودن ممیزی املاک است که باید در اجرای آن تعجیل کرد.
به گزارش ندای گیلان،رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به شرایط تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کشورهای دنیا گفت: گسترش ویروس کرونا در همه جهان رکود اقتصادی را به بار آورده است. در حالی که برخی از کشورها خود را عالم و غالب بر همه کشورها می دانستند ولی به مانند نمرود که در برابر یک پشه عاجز و ناتوان شده بود این کشورها هم دیدند که چگونه عاجز و ناتوان هستند.
احمد رمضانپور نرگسی بزرگترین چالش کشور در سال جدید را محدود شدن راه های درآمد کشور دانست و تصریح کرد: یکی از راه های درآمدی کشور فروش نفت است که متاسفانه مدت ها است نتوانستیم پول های حاصل از فروش نفت را دریافت کنیم. یکی دیگر از راه های درآمدی دولت مالیات است ولی از آنجایی که کشور در رکود به سر می برد دولت نمی‌تواند برای این بخش نیز به مردم بیش از فشار بیاورد. تنها راه باقی مانده دولت فروش سرمایه های خود مانند کارخانه ها است و همچنین چاپ اسکناس که پول پر فشار است و موجب پایین آمدن قدرت خرید مردم می شود.
وی درآمد اصلی شهرداری را حاصل از ساخت و ساز در شهر دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی منابع درآمدی شهرداری حاصل از ساخت ساز در شهر به شدت کاهش خواهد یافت. یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی شهرداری اجرایی نمودن ممیزی املاک است که باید در اجرای آن تعجیل کرد. و برای رقابت نمود آن هر منطقه از شهرداری های پنج گانه را می‌توان به یک پیمانکار سپرد .
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری حداقل خواسته مردم را داشتن آسفالت مناسب دانست و بیان نمود: برخی از پروژه ها مانند پروژه خیابان سرچشمه، پروژه خیابان امام علی(ع) و خیابان ۸ دی از جمله پروژه ها یی است که اعضای شورا برای اجرایی شدن آن ها در سال ۹۹ اتفاق نظر دارند. بخش دیگری از پروژه ها را نیز می توانیم با استفاده از منابع دولتی و استفاده از ظرفیت دکتر نوبخت  اجرا نمود .