مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مصوبه مجلس در جذب نیروهای حق‌التدریسی پیش‌دبستانی مناسب با نیاز استان‌ها نیست.

به گزارش نداي گيلان:  مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه جشن ستارگان با کمک منطقه‌ آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: در این جشن از نخبگان علمی و دانش‌آموز تجلیل شد.

وی در آستانه بازگشایی مدارس افزود: در آستانه بازگشایی مدارس طرح پروژه مهر اجرایی می‌شود و در این راستا شورای پروژه مهر در اداره‌های آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اجرای پروژه مهر به 33 نفر از روسای اداره‌های این نهاد ابلاغ شده است، افزود: کارگروه سازماندهی نیروها نیز در آستانه بازگشایی مدارس تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار نفر نیروی بازنشسته در آموزش و پرورش گیلان داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله، برای آغاز سال تحصیلی نیروها سازماندهی شده‌اند.

حاجتی از آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در ابتدای مهر امسال خبر داد و گفت: در این زمینه احکام معلمان صادر می‌شود و شرط اصلی این رتبه‌بندی‌ها اشتغال نیروها است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان آماده‌سازی فضای آموزشی مدارس را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در مهر ماه امسال زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه توحید رشت با حضور استاندار گیلان نواخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه روز اول مهر ملی بوده و به همه تعلق دارد، خاطرنشان کرد: کمک همگان در روز اول مهر تاثیرگذار است.

وی درباره تجمع امروز نیروهای پیش‌دبستانی در مقابل آموزش و پرورش استان یادآور شد: مصوبه مجلس مبنی بر جذب نیروهای حق‌التدریسی پیش‌دبستانی به نفع استان‌هایی مانند گیلان نیست زیرا در این بخش نیروی مازاد داریم.

حاجتی با بیان اینکه به 175 نیرو برای متوسطه اول نیاز داریم، متذکر شد: طبق مصوبه مجلس تمام نیروهای حق‌التدریسی باید در آموزش و پرورش جذب شوند در حالی که مصوبه مجلس مناسب با نیاز انسان‌ها نیست.

وی در ادامه از کاهش ثبت‌نام دانش‌آموزان در گیلان خبر داد و یادآور شد: امسال 349 هزار و 873 نفر ثبت‌نام کردند در حالی که کاهش زیادی نسبت به سال گذشته داریم.