مدیرعامل شرکت تعاونی گیل چوب نصر گفت: از مسئولان انتظار داریم از فعالیت پالت سازی‌های بدون مجوز جلوگیری کرده و فعالیت پالت سازی‌ها ساماندهی شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، برای گردش چرخ اقتصاد و رونق تولید باید انحصار ارگان‌ها و نهادهای دولتی از بخش تولید حذف شده و در مقابل بخش خصوصی را تشویق به ورود به این عرصه کنیم. در همین راستا لازم است سیاست‌های خصوصی سازی به درستی اجرایی شود.

ورود سرمایه‌گذاران خارجی و تسهیل سرمایه‌گذاری‌ها که در نهایت به رقابتی شدن بازار کمک می‌کند، می‌تواند ابزاری در جهت رونق تولید باشد. همچنین لزوم توجه بیشتر به بانک‌های خصوصی و ضرورت ورود بانک های خارجی به داخل کشور و نیز توجه به رویکرد نظام بانکی نوین که در تقابل با نظام بانکی دولتی است می تواند اثرات مستقیمی بر تولید داشته باشد.

سرمایه‌گذار با توجه به وضعیت حال حاضر اقتصاد کشور این دغدغه را دارد که تا چند سال دیگر آیا منافع اقتصادی کسب خواهد کرد؟‌ سرمایه‌گذاری در بخش تولید چالش‌های زیاد، همراه با عدم اطمینان وجود دارد چرا که مردم برای بدست آوردن پول و سرمایه خود زحمت کشیده‌اند و حاضر نیستند آن را به راحتی از دست بدهند.

ارتباطات اقتصادی کشور با دیگر کشورها به صورت سرمایه‌گذاری و نیز صادرات است و نظام اقتصادی که با دیگر کشورها ارتباط ندارد قطعا شکننده‌تر است زیرا که این امکان برای هیچ کشوری وجود ندارد که همه نیازهای خود را از داخل تامین کند و هیچ نیازی به دیگر کشورها نداشته باشد.

بحث مالیات نیز در رونق تولید موثر است اگر به نظام مالیاتی آمریکا نگاه کنیم می بینیم که در آن کشور علاوه بر یک مالیات کلی فدرال به میزان 25 درصد که همه موظف به پرداخت آن هستند در هر ایالت بسته به امکانات و درآمدهای آن نیز مالیاتی پنج تا هشت درصدی از افراد ساکن در آن ایالت دریافت می‌شود و در برخی از ایالت‌ها مانند تگزاس از سرمایه‌گذاران مالیاتی دریافت نمی‌شود تا به عنوان انگیزه‌ای برای تولید به حساب آید.

خوشبختانه در کشور ما نیز معافیت‌های مالیاتی در برخی مناطق ویژه اقتصادی و برای برخی از مشاغل و فعالیت‌های خاص و برخی صنایع نوپا در نظر گرفته می‌شود که این خود مشوق مناسبی برای سرمایه‌گذاری و رونق تولید است.

شرکت تعاونی گیل چوب نصر با مدیرانی مجرب و دلسوز برای کشور سعی و تلاش کرده اند تا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید تلاش کنند تا ایران عزیز وابستگی به خارج نداشته و برای جوانان مرز و بوم نیز ایجاد اشتغال ایجاد نمایند که این اقدام ارزشمند جای تقدیر و تحسین دارد.

در همین راستا خبرنگار ما گفتگویی با اسماعیل نصرالهی، مدیرعامل محترم شرکت تعاونی گیل نصر انجام داده که در زیر می خوانید:

اینجانب اسماعیل نصرالهی مدیرعامل شرکت تعاونی گیل چوب نصر دارای بیش از چهل سال سابقه کار که 32 سال آنرا در شرکت پارس خزر بعنوان کارشناس و سرپرست مهندسی صنایع فعالیت داشتم و رشته تحصیلی ام  مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد است.

وی افزود: شرکت تعاونی گیل چوب نصر در زمینی به مساحت 3500 مترمربع و زیربنای 1200 مترمربع و با سرمایه 4000 میلیون ریال در شهرک صنعتی صومعه سرا در تاریخ  07/ 11/ 1386 با 12 نفر کارگر به بهره برداری رسید و در ظرف کمتر از 6 ماه توانست خود را در پتروشیمی‌ها و کاشی سازی‌های ایران بعنوان یک برند معرفی و ظرفیت و نیروی انسانی خود را سه برابر کند.

نصرالهی بیان داشت: چون این پتانسیل در شرکت وجود داشت بازهم ظرفیت خود را به بالاترین حد خود رسانده و تعداد کارگر را به بالای 60 نفر افزایش دادیم و این روند تا شش ماهه دوم سال 93 ادامه داشت که بعد از آن روند کاهش سفارش تولید شروع شد و همچنان ادامه دارد.

 وی فزود: علت روند کاهش سفارشات افزایش بی رویه پالت سازی های بدون مجوز و کمتر سفارش دادن پتروشیمی ها و کاشی سازی ها است.

این تولید کننده سخت کوش کشور ضمن تشکر از دولت و دست اندرکاران برای پرداخت وام به نظر من پرداخت تسهیلات اخیر دولت به شرکت ها گره‌گشا‌ نشده و حداقل در روند تولیدی که شرکت من با شرکت های پتروشیمی و کاشی سازی‌ها دارد نشان نمی‌دهد افزود: روند سفارش تاکنون افزایش نیافته و فقط‌بدهکار بانک‌شده‌ایم و چون بازپرداخت سرمایه در گردش یکساله است با سه ماه تنفس بازپرداخت 9 ماهه برای هیچ تولیدکننده ای میسر نخواهد بود، به همین منظور از دولت انتظار دارم که بازپرداخت آن را به سه سال افزایش دهد تا شرکت بتواند به تعهدات خود عمل کند.

نصرالهی تصریح کرد: انتظار بنده از مسئولان و دست اندرکاران این است که جلوی پالت‌سازی‌های بدون مجوز را گرفته و پالت سازی ها را سامان دهی کرده و بصورت صنفی، سندیکایی دربیاورند.

وی با بیان اینکه این صنعت خیلی محروم بوده و اشتغال زایی فراوانی نیز دارد، افزود: از مدیر عاملان پتروشیمی های دولتی و نیمه دولتی و خصوصی انتظار داریم برای اینکه پالت سازان بقا داشته باشند دست پالت سازان را گرفته و با قیمت مناسب از ما خرید نمایند.

نصرالهی تصریح کرد: بنده خیلی خوشحالم که توانسته ام کار کوچکی در ایجاد اشتغال انجام دهم و انتظار دارم که مسئولین و دست اندرکاران روند تولید را به روال گذشته برگردانند تا روند اشتغال زایی افزایش یابد. چون این پتانسیل در شرکت ما و سایر شرکتها وجود دارد و در همین راستا به سرمایه گذاران داخلی پیشنهاد میکنم در زمینه تولیدی که میخواهند سرمایه گذاری نمایند مطالعه و اطلاعات لازم را داشته باشند و از روند کار هراسی نداشته باشند.

این تولید کننده موفق گیلانی بیان داشت: در موفقیت کار هم از تمام خانواده ام از جمله همسر، دو پسر و دختر و دامادم باید تشکر نمایم. ضمن اینکه از مسئولین تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت و همه مسئولین و سازمانها و دست اندرکاران نیزتشکر می نمایم.

 وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را رهبر معظم انقلاب تعیین نمودند و ما باید در تداوم آن سعی کنیم اقتصاد را مستحکم نماییم و نگذاریم با واردات بی رویه و بی کیفیت ضربه ای به صنعت و تولید وارد شود.

نصرالهی اظهارداشت: بایستی به تولید کنندگان داخلی میدان و فرصت و امکانات داد تا توانایی خودشان را از نظر کیفیت محصول بالا ببرند، چرا که کیفیت یک شبه اتفاق نمی افتد و بایستی همه دست به دست هم دهند تا این مهم رخ دهد.

وی تصریح کرد: واردات بی رویه محصولات بی کیفیت و بالا بودن قیمت تمام شده محصولات داخلی که توان مقاومت با محصولات بی کیفیت خارجی را ندارند و همچنین متأسفانه مصرف کنندگان عزیز استفاده از محصولات بی کیفیت چینی را به محصول داخلی ترجیح می دهند از جدی مشکلات اقتصاد کشور است که بایستی با فرهنگ‌سازی این مسئله برطرف شود که در این صورت بسیاری از مشکلات تولید داخلی حل خواهد شد.