نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مردم نباید احساس کنند که اماکن تفریحی مانند سواحل دریا فضای پلیسی دارند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با اشاره به برپایی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در سراسر کشور اظهار داشت: مردم همواره با خلوص نیت به نماز جمعه می‌آیند و این یکی از بزرگترین نعمت‌ها در جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با کوتاه بودن خطبه‌های نماز جمعه گفت: ایشان همواره تاکید دارند که خطبه‌ها کوتاه باشد و بایستی ائمه جمعه به این آیین سیاسی و عبادی به‌عنوان یک نعمت خدادادی نگاه کنند.

امام جمعه رشت با تأکید بر داشتن نظم در زندگی فردی و اجتماعی تصریح کرد: همه انسان‌ها بایستی نظم و ترتیب را در زندگی خود لحاظ کنند زیرا جاری کردن نظم و برنامه در تمام زوایای زندگی انسان باعث پیشرفت او می‌شود.

وی با اشاره به فضای آرام موجود در استان گیلان بیان کرد: مسئولان استان گیلان بایستی با همکاری یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر را در این استان ترویج دهند و در حال حاضر نیز همکاری تمام دستگاه‌ها در این زمینه قابل مشاهده است.

آیت‌الله فلاحتی اهمیت حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل گیلان را یادآور شد و افزود: مردم نباید احساس کنند که اماکن تفریحی مانند سواحل دریا جو پلیسی دارند ضمن آنکه از تلاش نیروی انتظامی در طرح‌های ساحلی تقدیر می‌کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان مهم‌ترین اصل در رابطه با طرح‌های دریا را سالم‌سازی دانست و ابراز داشت: مسئولان مربوطه بایستی اولویت‌ها در رابطه با برنامه‌ریزی و رصد سواحل را مشخص کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان فرهنگ را مرتبط با روح و عقاید مردم دانست که به مرور زمان تحقق می‌یابد و خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آن در جامعه نیازمند سعه‌صدر متولیان امر است.

آیت‌الله فلاحتی خواستار تشکیل میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی در میعادگاه‌های نمازجمعه به‌صورت ماهانه شد و عنوان داشت: شایسته است که این کار خوب که در چند وقت اخیر در استان گیلان اجرایی شده است به صورت ماهانه تکرار شود.