نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت:متاسفانه امروز بیش از نیمی از جمعیت شهر رشت با محاکم قضایی سر و کار دارند و در برخی مسائل نیز شاهد بعضی لجام‌گسیختگی‌هایی هستیم.

به گزارش ندای گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در حاشیه بازدید از شعبه‌های مجتمع دادگاه‌های حقوقی شهر رشت اظهار داشت: متاسفانه امروز بیش از نیمی از جمعیت شهر رشت با محاکم قضایی سر و کار دارند و در برخی مسائل نیز شاهد بعضی لجام‌گسیختگی‌هایی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی مسائل پیرامون اوضاع فرهنگی جامعه ابراز داشت: قضات همواره با مردم در ارتباط هستند و این موضوع نشان‌دهنده کار دشوار دادگاه‌ها بوده و البته امر قضاوت نیز امری سخت است و آسان نیست.

آیت‌الله فلاحتی به مبارزه با برخی زدوبندها اشاره کرد و اظهار داشت: برخی نمایندگان مجلس با زدوبندهایی، مجوز احداث یک واحد کمپوست را گرفتند و قصد راه‌اندازی این شرکت را داشتند و یا برخی افراد قصد راه‌اندازی کارخانه آسفالت در کنار کارخانه آرد را داشتند.

امام جمعه رشت به اهمیت و ضرورت ورود دستگاه قضا به موارد مذکور و مقابله با زدوبندها تأکید کرد و ابراز داشت: با توجه به حادثه اخیر شهرستان خمام که برای بانوی آمر به معروف رخ داد، خانواده‌ها دارای بیشترین نقش تربیتی هستند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه مردم جلوگیری از بی‌بندوباری‌ها را از مسئولان انتظار و درخواست دارند خاطرنشان کرد: امروز برخی مردان حتی از زنان جامعه محجبه‌تر هستند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش‌ها به مردم و اهمیت مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی مراجعه‌کنندگان خود سر و کار دارد بنابراین دستگاه قضا باید پیشگیری درون‌زا داشته باشد و این امر نیازمند نظارت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به امر پیشگیری و آموزش مسائل فرهنگی در جامعه خاطرنشان کرد: آغاز روند آموزش مسائل فرهنگی از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها بسیار تأثیرگذار است ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز مکانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به‌شمار می‌روند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دستگاه قضا به کمک نهادهای متولی فرهنگ جامعه آمده است ابراز داشت: علاوه بر دانشگاه‌ها، مساجد هم بهترین مکان و جایگاه برای انجام اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

امام جمعه رشت به پخش اذان صبح در 30 مسجد شهرستان رشت اشاره کرد و اظهار داشت: پخش اذان و اقامه نماز به نوعی جزء فرهنگ جامعه هستند و باید روی این مسائل و زمینه‌ها به شیوه مطلوب کار شود.