امام جمعه رشت با بیان اینکه قوانین مصوب از سال ۱۳۴۱ معضلی برای انفال و منابع طبیعی گیلان شده است گفت: گاهی مواقع به قوانین مذکور استناد می شود که مبنای حقوقی و عقلانی ندارد و این امر بلایی برای استان شده است .

به گزارش ندای گیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان، روسای ستادی و اداره ها و همچنین اعضای شورای صنعت، معدن و تجارت استان به مشکلات در عرصه صنعت، معدن و تجارت گیلان اشاره کرد و افزود: وحدت رویه و همگرایی در رسیدن به تعالی گیلان در استان وجود ندارد .

امام جمعه رشت با بیان اینکه قوانین مصوب از سال ۱۳۴۱ معضلی برای انفال و منابع طبیعی گیلان شده است، اظهار کرد: گاهی مواقع به قوانین مذکور استناد می شود که مبنای حقوقی و عقلانی ندارد و این امر بلایی برای استان شده است .

فلاحتی، خواستار همگرایی محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی، استانداری و دستگاه قضا برای اجرای طرح های صنعتی و معدنی در گیلان شد و بیان کرد: دانشگاه یک موقعیت سیال علمی است و وزارت صمت برای پیشبرد اهداف خود باید از آن استفاده کند .

وی، همکاری با محیط زیست و دستگاه قضا در برطرف کردن بسیاری از مشکلات صنعت گیلان را تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: متولیان امر باید تلاش کنند تا سرمایه گذاران وارد استان شوند .

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کوه خواران، دشت خواران، جنگل خواران و دریاخواران مانع تولید در استان هستند، خاطرنشان کرد: مجوزی که برای اجرای پروژه ها صادر می شود باید دارای وحدت رویه باشد .

فلاحتی با ابراز خرسندی از روند روبه بهبود واحدهای تولیدی گیلان در پایان سال ۹۷ و سال جاری، یادآور شد: واحدهای تولیدی ورشکسته استان را فعال کنید زیرا اگر این واحدها احیا شوند کارگران و نیروهای بخش تولید بر می گردند .

وی با بیان اینکه نبود نظارت جدی بر سامانه های قدیم و جدید معضلی برای واحدهای تولیدی گیلان است، اظهار کرد: نظارت مسئولان بر امور حائز اهمیت است .

امام جمعه رشت به فقر پنهان گیلان در زیر سرسبزی این استان اشاره کرد و افزود: امروز شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه اقتضا می کند رونق تولید داشته باشیم .

فلاحتی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی گیلان خصوصی هستند جای افتخار است، بیان کرد: تولیدکننده را تشویق کنید ضمن اینکه میدان تولید زمانی توسعه پیدا می کند که رقابت باشد .

وی، گیلان را میدان کار و تلاش دانست و تصریح کرد: در صدور مجوزها به ویژه در مسائل زیستی محیطی توجه ویژه داشته باشید