امام جمعه ی رشت با تأکید بر اینکه مردم به افرادی رأی دهند که با مبانی دین آشنا باشند،گفت: در انتخابات باید به افرادی رأی داده شود که قدرت تشخیص داشته باشند و در مسئله ولایت نلغزند

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و اعضای هیئت امنای دانشگاه گیلان در بیت نماینده ولی‌فقیه در این استان با تسلیت ایام فاطمیه، به مدیریت کلان جامعه از نگاه برخی‌ها در جمهوریت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برخی مانند افلاطون اعتقاد دارند تنها حکما باید مسئولیت جامعه را به‌عهده داشته باشند، افزود: در دنیای کنونی عده‌ای اعتقاد دارند هر کس مردم او را انتخاب کند حتی اگر جزو حکما نباشد می‌تواند مسئولیت جامعه را داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد عده‌ای با قدرت و کودتا در رأس کار قرار می‌گیرند و کشور را طبق دلخواه دشمن اداره می‌کنند، تصریح کرد: حکومت در نظام اسلامی بر اساس علم و دین است.

وی گفت: در قانون اساسی این مسئله ذکر شده که فقیه باید جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و سیاستمدار باشد و انقلاب اسلامی توسط انسانی به وجود آمد که به فلسفه و و عرفان شهرت داشت و حکیم، مجتهد و دانشمند بود.

قربانی انقلاب اسلامی را محصول ایثار و گذشت و فداکاری مردم آن دانست و خاطرنشان کرد: از آن وضعیت ناهنجار گذشته رهایی یافتیم و به حکومت مردم‌سالاری دینی رسیدیم و نمایندگان خود را در سر صندوق‌های رأی انتخاب می‌کنیم.

وی با اشاره به ورود برخی افراد در عرصه انتخابات مجلس به‌ویژه مجلس خبرگان رهبری، افزود: باید قوانین مدونی در این زمینه تنظیم شود که هر کس خود را کاندیدای مردم نکند به‌ویژه در مجلس خبرگان که افراد باید مجتهد باشند.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از گیلان با تأکید بر اینکه مردم به افرادی رأی دهند که با مبانی دین آشنا باشند، اظهار کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه باید به افرادی رأی داده شود که قدرت تشخیص داشته باشند و در مسئله ولایت نلغزند.

وی با اشاره به اینکه افرادی را در مجلس شورا تعیین کنیم که از شعار همگانی نترسند واقعیت‌ها را ببیند، خاطرنشان کرد: افرادی انتخاب شوند که حقوق مردم را استیفا کنند و در آبادانی کشور بکوشند و در مبارزه مستقیم با فحشا و فساد باشند.

قربانی از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه خواست تا تفکر انتخاب درست نمایندگان را در جامعه القا کنند.