قربانی با بیان اینکه برای کنترل این ویروس در روزهای آینده به دنبال قرنطینه استان گیلان هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت حوزه بهداشت و درمان گیلان پاسخگوی همه نیازها در این برهه و شرایط سخت نیست از مردم می‌خواهیم که در خانه‌های خود بمانند.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین قربانی شامگاه جمعه در گفتگویی ضمن عذر خواهی از گیلانیان برای تمام کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: در این روزهای سخت نیازمند همکاری همه مردم هستیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت ویژه از کادر درمانی و پرستارانی که طی دو هفته گذشته با تمام توان و به صورت ۲۴ ساعته در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ارائه خدمت پرداخته‌اند، گفت: بعد از ظهر امروز طی تماس با معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار گسیل امکانات بیشتر برای مقابله با این ویروس به استان گیلان شده‌ام.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از مواردی که در روزهای آینده نیازمند آن هستیم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اعم از بیمارستان‌ها و مطب‌های درمانی است، افزود: هیچ عمل غیر ضروری نباید در روزهای آینده در استان گیلان انجام شود بلکه همه امکانات باید برای کنترل و مقابله با این ویروس بسیج شوند.

وی با بیان اینکه برای کنترل این ویروس در روزهای آینده به دنبال قرنطینه استان گیلان هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت حوزه بهداشت و درمان گیلان پاسخگوی همه نیازها در این برهه و شرایط سخت نیست از مردم می‌خواهیم که در خانه‌های خود بمانند.

قربانی با اشاره به اینکه هر خانه باید به یک بیمارستان تبدیل شود، بیان کرد: خانواده‌ها باید در صورت نیاز به درمان با توجه به امن بودن محیط خانه در منازل خود بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات متخصصان اپیدمی در صورت همکاری مردم امیدواریم در هفته دیگر بتوانیم شیوع این ویروس را کنترل کنیم، تأکید کرد: شهروندان گیلان جز برای موارد ضرور از منازل خارج نشوند.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به راه اندازی دو بیمارستان سیار و صحرایی با استفاده از ظرفیت‌های سپاه و ارتش، گفت: از فردا یک بیمارستان سیار در کنار بیمارستان رازی رشت با ظرفیت ۱۲۰ تخت توسط سپاه راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین به راه اندازی یک بیمارستان صحرایی دیگر اشاره کرد و افزود: امیدواریم این بیمارستان نیز فردا در جاده لاکان با امکانات سپاه و ارتش راه اندازی شود.