مدیرکل انتقال خون گیلان از مراجعه بیش از ۶۵ هزار گیلانی برای اهدای خون خبر داد و گفت: دو هزار و ۱۶۷ نفر از اهداکنندگان از بانوان گیلانی هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بابک پاکدل خوش اخلاق آخرین وضعیت اهدای خون در استان گیلان را تشریح کرد و گفت: بیش از ۶۵ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۶ هزار نفر از این افراد شرایط لازم برای اهدای خون را داشتند، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع افراد اهدا کننده خون بیش از ۳۱ هزار نفر معادل ۵۵ درصد از اهداکنندگان مستمر خون در استان هستند، ادامه داد: بیش از هشت هزار نفر نیز برای نخستین بار خون خود را اهدا کردند.

وی با بیان اینکه استان گیلان از استان‌های پرمصرف در خون و فراورده‌های خونی است، تأکید کرد: برای تأمین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی و خونی، همچنین جراحی‌های مختلف و حوادث جاده‌ای نیازمند حضور مستمر اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون هستیم.

پاکدل خوش اخلاق با اشاره به آمادگی ۱۰ پایگاه انتقال خون در استان برای دریافت خون اهداکنندگان گفت: از ابتدای امسال دو هزار و ۱۶۷ نفر از بانوان گیلانی نیز خون خود را اهدا کرده‌اند.