مدیرکل انتقال خون گیلان با تأکید بر اینکه طبق آخرین آمارها و گزارشات سازمان انتقال خون چیزی حدود 96 درصد اهداءکنندگان خون در گیلان آقایان هستند تصریح کرد: در حالی‌که نیمی از جمعیت گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند اما در مقایسه با آقایان خونی کمتری اهدا می‌کنند و امیدواریم این قشر نیز در اهداء خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان،بابک پاکدل صبح امروز در جمع خبرنگاران شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان و مشکلاتی که به دلیل این بحران به وجود آمد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر با کاهش شدید ذخایر تمامی گروه‌های خونی به خصوص O+ و A+ در استان گیلان مواجه هستیم.

مدیرکل انتقال خون گیلان ایجاد و راه‌اندازی کمپینی با هدف افزایش اهدای خون در استان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در مسیر تأمین نیازهای خونی به کمک مردم نیازمندیم عنوان کرد: به مناسبت روز جهانی اهدای خون، کمپین “خون سالم نجات بخش زندگی” از امروز در گیلان شروع به کار کرده و فعالیت آن تا پایان خرداد ادامه دارد.

پاکدل با تأکید بر اینکه طبق آخرین آمارها و گزارشات سازمان انتقال خون چیزی حدود ۹۶ درصد اهداءکنندگان خون در گیلان آقایان هستند تصریح کرد: در حالی‌که نیمی از جمعیت گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند اما در مقایسه با آقایان خونی کمتری اهدا می‌کنند و امیدواریم این قشر نیز در اهداء خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی کمک به افراد نیازمند و مشارکت همگانی مردم و افرادی که قادر به اهداء خون هستند را خواستار شد و ابراز داشت: تمامی مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان گیلان آماده دریافت خون سالم از مردم هستند، از طرفی شهروندان و عموم مردم می‌توانند علاوه بر این به ۱۰ پایگاه سیار و ثابت جهت اهداء خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم در جریان شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به مصرف خون و فرآورده‌های آن در گیلان لازم است در جهت جبران نیاز‌ها مردم در امر اهداء مشارکت بیشتر و فعالانه‌تری داشته باشند.

پاکدل با اشاره به اینکه در تمامی مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل های علمی رعایت شده و خونگیری و پخش فرآورده‌های خونی مانند گذشته در شرایط کامل استریل انجام می‌شود افزود: سازمان انتقال خون هیچ‌وقت کمیت را فدای کیفیت نمی‌کند و معاینه و مشاوره پزشکی از مهم‌ترین ارکان این سازمان است.