نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شناسایی آسیب‌ها به موضوع مدل‌گرایی کمتر اشاره شده‌است،گفت: مدل‌گرایی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آفت‌ها در جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است.

نداي گيلان: آیت‌الله رضا رمضانی اظهار کرد: عدم وجود نگاه کارشناسانه و متخصصانه غیر از آسیب‌زایی حاصلی دیگر در بر ندارد و موجب ایجاد آسیب‌های دیگر می‌شود.

وی پرداختن به آسیب‌های موجود و دلایل و عوامل به وجود آورنده آن را در بحث آسیب‌شناسی مهم دانست و افزود: در بحث آسیب‌شناسی باید به آسیب‌هایی که ممکن است نظام، انقلاب، اجتماع و… را تهدید کند پرداخته‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در هر حرکت انقلابی، سیاسی و اجتماعی به‌ویژه اگر دورانی را بگذراند ممکن است آفت‌ها و آسیب‌هایی پیکره آن مجموعه را تهدید کند از این رو شناخت آسیب‌های بالفعل و بالقوه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در آسیب‌شناسی نباید دچار افراط و یا تفریط، غفلت، ساده‌اندیشی و نگاه تک‌بعدی شد، گفت: چنین نگاهی، آسیبی دیگر را تولید می‌کند.

رمضانی ادامه داد: برای درمان آسیب باید تمام جوانب و زوایای مسایل و امور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا آفتی در حوزه آسیب‌شناسی آن مجموعه و پیکره را تهدید نکند.

وی شناخت راه‌های درمان آسیب‌های اجتماعی را در درمان آن تاثیرگذار خواند و یادآور شد: بررسی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی باید مورد بازنگری و توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شناسایی آسیب‌ها به موضوع مدل‌گرایی کمتر اشاره شده‌است، افزود: مدل‌گرایی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و آفت‌ها در جوامع بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است.

وی متذکر شد: ترویج مدل‌ها با توجه به پایگاه‌های فکری آنها به ویژه نسل جوان را در ورطه انحراف انداخته و آنها را در یک دنیای پنداری که مجموعه‌ای از انحرافات فکری و اخلاقی است رها می‌کند.

رمضانی ترویج مدل‌ها را دنیایی از انحرافات دانست و خاطرنشان کرد: مدل‌های انحرافی دلیل بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی شده و جوان را به انحراف اخلاقی و در نتیجه بیماری اخلاقی مبتلا می‌کند.

وی یادآور شد: این مسئله بسیار تأسف‌آور است که برخی درصدد قانونمند کردن و یا لااقل سیستمی کردن این نوع ابتذال در جامعه هستند/ فارس