دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به نقش مهم رسانه در پیشرفت های معنوی جامعه، گفت: مستقل بودن و بیان واقعیت ها و نقدهای منصفانه رسالت اصلی رسانه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آیت‌الله رضا رمضانی در دیدار با اعضای بسیج رسانه گیلان با تسلیت شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: برای تقویت جامعه به لحاظ فرهنگی باید به حوزه اخلاق توجه و از سیره زندگی پیامبران و ائمه اطهار به خوبی بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات موجود در میان اقشار مختلف جامعه، گفت: در دولت جدید باید به مشکلات موجود در هر سازمانی رسیدگی و حل شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیمه خبرنگاران را جز حداقل‌ترین حق خبرنگاران دانست و بیان کرد: بیمه خبرنگاران از حداقل‌ترین حق خبرنگاران است که باید به آن توجه شود لذا تلاش مجلس و دولت در حل مشکل خبرنگاران می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

آیت الله رمضانی با اشاره به نقش مؤثر فضای مجازی و رسانه در پیشرفت‌های معنوی جامعه، تصریح کرد: در حوزه رسانه و به لحاظ سخت افزاری پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی نقش رسانه را در تبیین و رفع شبهات دین بسیار مؤثر دانست و افزود: رسانه برای تبیین دین و رفع شبهات و پاسخ گویی به سوالات بهترین شرایط را داشته و باید از این ظرفیت بهتر استفاده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان‌اینکه رسانه‌ها در انتشار اخبار باید از منابع معتبر استفاده کنند، گفت: انتشار اخبار نادرست و نامعتبر سبب بی اعتماد مردم به رسانه‌ها خواهد شد.

ضرورت جمع آوری آرشیوی از فعالیت‌های رسانه در ایام کرونا و پسا کرونا

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ۹۰ درصد رسانه‌های جهان در دست رژیم صهیونیستی است، افزود: رسانه‌ها در تحلیل‌ها باید از داده‌های کامل استفاده و در آن از کارشناسان مربوطه بهره‌مند شوند در این صورت تحلیل‌ها بسیار جامع بوده و مردم فرق میان اخبار درست و نادرست را تشخیص می‌دهند.

وی با اشاره به تأثیر مؤثر نقد منصفانه به منظور پیشرفت امور جامعه، بیان کرد: نقد برای پیشرفت امور بسیار مؤثر است ولی باید منصفانه عالمانه واقع بینانه و دلسوزانه بوده و در آن به آبروی افراد توجه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تربیت نیروهای رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و بر مبنای عدالت، تصریح کرد: امور جریان رسانه باید همراه با تحقق عدالت باشد لذا اگر نقدی هم می‌خواهد در رسانه صورت گیرد بر مبنای عدالت باشد زیرا مردم با بینش بسیار زیاد خود فرق میان نقد با عدالت و یا با غرض‌ورزی را تشخیص می‌دهند.

آیت الله رمضانی تملق و چاپلوسی را یکی از آسیب‌های واردش شده به برخی از رسانه‌ها دانست و گفت: تملق و چاپلوسی در جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها در رسانه گفته شود زیرا انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌ها بنا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه وابسته شدن برخی مدیران به رسانه‌ها به منظور ماندگاری در جایگاه مدیریتی یک مشکل و ضعف است، افزود: یکی از رسالت‌های رسانه مستقل بودن و بیان واقعیت و نقدها است اما متأسفانه برخی از مدیران برای حفظ جایگاه خود به برخی رسانه، فضای مجازی و پایگاه‌های خبری وابسته می‌شوند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه باید تمامی اقدامات رسانه‌ها در ایام کرونا و پساکرونا به‌صورت یک آرشیو جمع‌آوری شود، بیان کرد: باید رسانه‌ها و فضای مجازی سندی را برای خود تعریف کرده و تمام اقدامات دوران کرونا و پسا کرونا با اهداف تعیین شده و بر مبنای فرصت‌ها، سیاست‌ها و پیشرفت‌ها به آرشیو در بیاید.

آیت الله رمضانی با اشاره به برنامه استکبار برای سیاه‌نمایی در خصوص پیشرفت‌های جمهوری اسلامی، بیان کرد: سیاه‌نمایی جز وظایف ذاتی و اهداف اصلی دشمن علیه جمهوری است، لذا در این مواقع نقش رسانه در بیان پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بسیار مهم و تأثیر گذار است.