رمضانی گفت:امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی معجزه الهی را در عصر حاضر به‌ وجود آوردند و با دم مسیحایی خود تحول جهانی را ایجاد کردند.

به گزارش ندای گیلان،شب گذشته جلسه بنیاد یاران سبز موعود (عج) گیلان در رشت برگزار شد.

آیت‌الله رضا رمضانی در این جلسه گفت: انقلاب اسلامی با نگاه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌دنبال تربیت جامعه است.

وی افزود:امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی معجزه الهی را در عصر حاضر به‌ وجود آوردند و با دم مسیحایی خود تحول جهانی را ایجاد کردند.

رمضانی با تاکید براینکه مبانی اصلی تفکر بسیار مهم است، اظهار کرد:  تفکر براساس آموزه‌های دینی فرد را با انگیزه می‌کند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به وجود بی‌هویتی در دنیای غرب اشاره کرد و افزود: در متن جامعه غربی بی‌هویتی است و در حال راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی هویت‌شناسی در آن هستند.

وی به متلاش شدن بنیان خانواده در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: سپردن تمام امور به آموزش و پرورش تفکر غلطی است ضمن اینکه نباید تمام امور تعلیمی به خانواده‌ها سپرده شود.

رمضانی با بیان اینکه در دنیای غرب انسان معنادار را بی‌معنا تفسیر کردند، تصریح کرد: لائیک شدن بیش از 70 درصد جوانان در برخی از شهرهای آلمان نتیجه امر مذکور است.

عضو شورای راهبردی بنیاد یاران سبز موعود (عج)، انقلاب اسلامی را بر پایه ارزش‌های الهی خواند و بیان کرد: محتوای انقلاب، اسلام و قالب آن جمهوریت است.

رمضانی با بیان اینکه بین تمام انقلاب‌های دنیا بیشترین مشارکت مردمی در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: حدوث انقلاب اسلامی با مشارکت حداکثری مردم اتفاق افتاده و پس از آن حضور مردم در صحنه‌های مختلف را مشاهده می‌کنیم.

وی محتوای نظام اسلامی را تعلیمی و تربیتی ذکر کرد و گفت: درصدد هستیم فرهنگ انقلاب را با فرهنگ اسلام آمیخته کرده و نسل انقلاب را نسلی ارزشی، دینی و اسلامی تربیت کنیم.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه با اشاره به اینکه انقلاب‌ها به دلیل مشکلات در دنیا اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع جوامع نتوانستند مسائل خود را حل و فصل کنند و تبدیل به جنگ جهانی شده است.

رمضانی به کشته شدن 100 میلیون نفر از جنگ جهانی نخست تاکنون در جهان اشاره کرد و یادآور شد: امروزه نیازمند نگرشی جدید نسبت به انسان هستیم زیرا نگرشی با تفکر اومانیسم در غرب به وجود آمده و نتیجه آن لائیک و سکولار شدن انسان‌ها است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، تعلیم و تربیت را امری تخصصی خواند و بیان کرد: مراکز تعلیمی و تربیتی باید در جامعه وجود داشته باشد و بتوانیم تفکر را به عنوان یک هدف برای فرزندان و نسل جدید در نظر بگیریم.

رمضانی امر مذکور را نیازمند مواد تربیتی دانست و تصریح کرد: مواد تربیتی تفکر برای نسل جدید را باید از مبانی دینی استخراج کرد و مسیر درست فکر کردن و اندیشیدن را باید به دانش‌آموزان آموخت.

عضو شورای راهبردی بنیاد یاران سبز موعود (عج) با اشاره به اینکه وقتی تفکر به شکل صحیح ارائه شود راهگشا است، خاطرنشان کرد: تفکر در ذهن نوجوان و جوان مجهول‌زدایی می‌کند و براین اساس تفکر باید در فضای آموزشی نهادینه شود.

رمضانی نقش معلمان در نهادینه کردن تفکر در فضای آموزشی را محوری برشمرد و یادآور شد: هر کدام از معلمان باید درست اندیشیدن را به فرزندان آموزش دهندو

وی به تامین نیازهای مادی و اشتغال افراد در کشورهای غربی اشاره کرد و متذکر شد: مهم‌ترین نکته در مورد هویت انسان است و در روزهای یکشنبه جوانان دیگر به کلیساها نمی‌روند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دنیای غرب برای جایگزینی دین تولید فرقه کرده و چهار هزار فرقه در این جوامع ایجاد شده تا انرژی انسان‌ها در این فضا تخلیه شود.

رمضانی تفکر، اخلاق و معنویت مهم دانست و خاطرنشان کرد: دنیای غرب به صورت جدی دین را مانع معنویت می‌داند و آموزه‌های دینی در جامعه غربی هیچ جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) معنویت را بر مبنای اسلام ترویج دادند، یادآور شد: امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی نوع اندیشه فکری جوانان در جامعه را متحول کردند.