روحانی گفت:یک فرد به اعدام محکوم شده است، خب، پول‌های نفت کجا رفته است؟

به گزارش ندای گیلان،روزنامه ی قانون امروز در سرمقاله ی خود نوشت نوشت:

يزد، شهري كه مردمانش به عبادت و ايمان بودن شهره است، روز گذشته ميزبان رئيس‌جمهور ايران بود. روحاني بدون توجه به فضاسازي‌هاي برخي،پاره‌كردن بنرهاي خوشامد‌گويي و ده‌ها حواشي ديگر وارد اين استان شد و مانند انتخابات 7اسفند اين مردم بودند كه با حضورشان در مراسم استقبال از روحاني، نشان دادند كه هياهويي اندك، راه به جايي نخواهد برد. روحاني در ديار آيت‌ا… خاتمي از روزهاي خوش و پراميد سخن گفت. ميدان اميرچخماق پر از جمعيتي بود كه براي شنيدن سخنان روحاني آمده بودند.روحاني كه دست در دست همشهري آنها يعني محمدرضا‌عارف به شهرشان آمده بود،شايد خود نيز انتظار اين استقبال را نداشت. در ادامه بخشي از سخنان رئيس‌جمهور ميان يزدي‌ها را پي‌مي‌گيريم:
 پيروزي‌اخلاقي 7اسفند
حسن روحاني گفت: خوشحالم در روزهایی مهمان شما هستم که پیروزی اخلاقی بزرگی در انتخابات ۷ اسفند رقم خورده است. مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری آفریدند. همان‌طور که در ۹۲ حماسه آفریدند و برادرم عارف در آن نقش بزرگی داشت. در حماسه بزرگ ۷ اسفند بعد از رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم پای صندوق آرا داشتند، همه نخبگان به ویژه افتخارات این شهر مردم را برای این حماسه بزرگ انتخابات دعوت کردند.روحانی یادآور شد: وقتی در سال ۵۹ وارد مجلس شورای اسلامی شدم، آنچه شما به مجلس فرستادید دسته گل‌ها و چراغ‌های درخشان مجلس بودند. درود به روان سیدرضا پاک‌نژاد نماینده شهید مردم یزد که قبل از انقلاب با او آشنا بودم و در‌‌ همان مجلس از اردکان برادر عزیزم حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی حضور داشت. ایران قهرمان هیچگاه خدمتگزاران خود را فراموش نخواهد کرد چراکه آن‌ها که برای عظمت ایران تلاش کردند و امروز افتخار ایران هستند و کسی نمی‌تواند نام و عظمت آن‌ها را خاموش کند.
 پيروزي میانه‌روی بر افراط 
رئیس شورایعالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار عظیم و بزرگی کردند که دنیا را به حیرت واداشتند، متذکر شد:

در انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها پیروز شد و اخلاق خوب بر بداخلاقی پیروز شد ونيز اعتدال و میانه‌روی بر افراط پیروز شد.

امروز روزی است که بعد از انتخابات، باید برای ساختن ایرانی سربلند‌تر و آباد‌تر دست در دست هم نهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد، ایران عزیز را بسازیم.
 بازگشت‌اميد
روحاني خطاب به مردم خاطرنشان کرد:

مردم عزیز ایران؛ شما با حضور در پای صندوق انتخابات در سراسر کشور بار دیگر نشاط و امید را به کشور بازگردانید. رای شما، رای به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود.

امروز روحی جدید در کالبد این کشور دمیده شده است. دل‌ها را باید از کینه‌ها بشوییم. امروز روز اتحاد است. خداوند نعمت بزرگی در این انتخابات به ما داد و باید قدردان این نعمت باشیم و بدانیم که سپاس از این نعمت، خدمت به مردم عزیز است. دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس بعدی است. مجلس دهم و دولت یازدهم کنار یکدیگر برای حل معضلات کشور؛ به خصوص استان یزد در کنار هم تلاش خواهند کرد.
 استمداد از علما و اساتيد
روحانی افزود: از همه محققان و اساتید و افراد منصف جامعه می‌خواهم آمار‌ها را در شرایط سخت امسال برای جوانان توضیح دهند. به حول قوه الهی قدم به قدم به سمت جذب سرمایه خارجی رونق اقتصادی و اشتغال حرکت می‌کنیم و در این شرایط نیاز به اتحاد، وحدت، انسجام و همدلی دولت و مجلسي همدل و همزبان داریم که با این انسجام شاهد شکل‌گیری این مجلس در دوره دهم خواهیم بود.او با بیان اینکه با کمک هم می‌توانیم روز به روز افتخار بیافرینیم، خطاب به مردم بزرگ یزد و مردم ایران گفت:

به امنیت کشورتان افتخار کنید چراکه در این انتخابات امنیت خوبی در سراسر کشور بود.

ببینید در کشورهای همسایه ما وضع امنیت چگونه است. بایداز همه قهرمانان در سپاه و ارتش و بسیج و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی تشکر کنیم که این امنیت در سایه تلاش آن‌ها و وحدت و همدلی مردم بوده است و به حول قوه الهی روز به روز شاهد امنیت و ثبات بیشتری خواهیم بود. ضمن تشکر از دانش‌آموزان عزیزی که سرود زیبایی اجرا کردند و تشکر از مردم یزد که از لحظه ورودم صمیمیت و وفا و مهمان‌نوازی شما را از سراسر مسیر شاهد بودم.
 ريشه فساد كجاست!؟
رئيس جمهور عصر ديروز و در ادامه سفر در جلسه توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری استان یزد حضور یافت و سخنانی به ترتیب ارائه كرد:  ما در سایه وحدت و برادری، گام به گام در مسیر جذب سرمایه داخلی و خارجی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر برای جوانان ایرانی پیش خواهیم رفت.وی در بخش دیگری گفت:

یک فرد به اعدام محکوم شده است، خب، پول‌ نفت کجا رفته است؟
 چه کسانی حمایت کرده بودند؟ و چه کسانی اجازه فروش نفت به او داده بودند؟وی اضافه کرد: باید ریشه را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی‌رود.