رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بندرانزلی گفت: سازمان منطقه آزاد بندر انزلی تمامی معافیت‌ها و مجوزهای لازم برای تجهیز و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با ماشین‌های پلاک این منطقه را صادر کرده است.

ندای گیلان: به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، اعضای شوراهای اسلامی شهرستانهای استان گیلان رضا مسرور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بندر انزلی در راستای استفاده از ظرفیت قانونی منطقه آزاد انزلی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان و ورود ماشین آلات راه‌سازی، عمرانی و کشاورزی و الگوبرداری از طرح‌های مدیریت شهری و خدمات گردشگری این سازمان دیدار کردند.
رضا مسرور با اشاره به اقدامات صورت گرفته و طرح‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های این سازمان در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها اظهار داشت: این سازمان تمامی معافیت‌ها و مجوزهای لازم برای تجهیز و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با ماشین‌های پلاک این منطقه را صادر کرده است که اعمال این معافیت به منظور نوسازی ناوگان شهری شهرهای گیلان و واردات ماشین آلات عمرانی، راهسازی و کشاورزی بابهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین از جمله اقدامات این سازمان برای بهره‌مندی استان از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی در جهت توسعه استان گیلان است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح بر اینکه بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذار مهم‌ترین راهکار برون رفت مشکلات اشتغال استان در دوران پساتحریم است افزود: با توجه به تحولات اخیری که در روابط سیاسی و اقتصادی کشور روی داده باید از فضای موجود با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان گیلان و منطقه آزاد انزلی در جهت جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد اشتغال مولد بهره برد چرا که علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته موضوع بیکاری از مشکلات اصلی استان گیلان است.
وی با بیان اینکه باید فضای روانی مثبت برای حضور سرمایه گذاران مهیا کرد افزود: جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان نیازمند عزم جدی مسئولان است که در این میان شوراهای اسلامی می‌توانند نقش موٌثری ایفا کنند.
مسرور رویکرد سازمان متبوع خود را تعامل با استان در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در زمینه بسترسازی برای حضور گسترده سرمایه‌گذار اعلام کرد و گفت: تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری امکان‌سنجی شده از سوی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استان برای تسریع در جذب سرمایه‌گذاران بسیار ضروری است.
رئیس هیئت مدیره این سازمان فراهم کردن امکان بازدید و آشنایی شهرداران و فرمانداران شهرهای استان از منطقه برای الگوبرداری از طرح‌های عمرانی و خدمات گردشگری ایجاد شده به‌همراه معرفی سرمایه‌گذار به شهرهای رشت و انزلی و دیگر شهرهای استان، از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهرهای استان دانست.
مسرور با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی مختلفی برای ساکنین منطقه در حوزه‌های اقتصادی، صنایع دستی و کشاورزی در حال اجرا است از آمادگی این سازمان برای حضور شهروندان در این دوره‌های مهارت‌آموزی خبر داد و افزود: اجرای طرح پایلوت پرورش ورمی کمپوست در دو مرکز مجزا و با هدف ترویج این طرح سودمند کشاورزی در سطح منطقه و استان را در دستور کار قرارداده است.
بازسازی ماشین آلات کشاورزی زمینه سودآوری صنعت کشاورزی
حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان نیز با تصریح براینکه در دو سال اخیر منطقه آزاد انزلی گام های بلندی در جهت توسعه همه جانبه برداشته، افزود: امکان نوسازی ناوگان عمومی درون شهری و حمل و نقل عمومی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی باعث بالا رفتن ضریب ایمنی حمل و نقل شهری و منظر توریستی شهرهای گیلان شده و در عین حال با توجه به کشاورز محور بودن مشاغل استان، بازسازی ماشین آلات کشاورزی از طریق واردات از این منطقه، زمینه سودآوری صنعت کشاورزی و تجاری شدن آن و گسترش اشتغال در این بخش می‌شود.
منطقه آزاد انزلی فرصتی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گیلان
اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به تحولات خوب صورت گرفته در دو سال اخیر در این منطقه اظهار داشت: سطح زندگی و معیشت ساکنان منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از امکانات و برکات این منطقه ارتقا یافته و این منطقه فرصتی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گیلان است و افتخار مجموعه اعضای شورای های اسلامی خدمت‌گذاری به 2 و نیم میلیون جمعیت این استان است.
مباحثی درباره ایجاد کارخانه کمپوست، مبلمان شهری، واردات ماشین آلات کشاورزی و راه‌سازی، استفاده از ظرفیت هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی منطقه آزاد انزلی، افزایش محدوده تردد خودرو از دیگر مباحثی بود که از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان استان در این جلسه بیان شد.
اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گیلان از مرکز تفریحات دریایی منطقه، مجتمع بندری کاسپین، مرکز همایش‌ها و نمایشگاهی، طرح ساحلی و فاز تجارت و گردشگری و مجتمع‌های تجاری منطقه بازدید کردند./تسنیم