دلق پوش گفت: صدور مجوزهای غیر منطقی و بدون مطالعه در بخش پالت سازی و صنایع چوب استان، مشکلاتی ایجاد کرده و اجازه صدور مجوز جدید برای صنایع چوب و پالت سازی را نمی‌دهیم.

به گزارش ندای گیلان رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان تالش در محل فرمانداری حضور یافت که این جلسه با حضور سیدعیسی مهدوی فرماندار تالش، احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، بهنام ارزین مدیر بانک صنعت و معدن استان گیلان، محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تام الاختیار سازمان آب منطقه ای و توزیع برق استان و سایر مسئولین و جمعی از سرمایه گذاران و مدیران واحدهای تولیدی در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد.
وی افزود: برای هر صنعتی باید تدبیری اتخاذ شود و مدیران این حوزه باید تصمیم ساز باشند، نه اینکه فقط مجوز صادر کنند.

وی گفت: صدور مجوزهای غیر منطقی و بدون مطالعه در بخش پالت سازی و صنایع چوب استان، مشکلاتی ایجاد کرده و اجازه صدور مجوز جدید برای صنایع چوب و پالت سازی را نمی‌دهیم.

دلق پوش ادامه داد: از استاندار پرتلاش گیلان درخواست کرده ایم برای بقا و ادامه فعالیت کارخانجات وابسته به چوب و صنایع سلولزی ازخروج چوب ممانعت شود و تسهیل واردات چوب و کاهش عوارض واردات آن، از راه های رفع مشکل کمبود مواد اولیه پالت سازان و تولید کنندگان صنایع چوبی است.
فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: فعالان صنایع پالت سازی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و باید برای رفع مشکل آنها، تدابیر لازم اتخاذ شود.

سید عیسی مهدوی ادامه داد: اولویت فرمانداری، حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران و همراهی کامل با آنهاست.
وی افزود: مسئولان ادارات برای توسعه کار و اشتغال، با سرمایه گذاران همکاری کنند و تلاش خود را برای رفع موانع آنان بکار گیرند.
در این جلسه مشکلات سرمایه گذاران بررسی و همچنین راهکارها و دستورات صادر شد.

بر اساس این گزارش،70 پالت ساز فعال در تالش فعالیت می کنند و در سال 1395 یکی از بزرگترین کارخانه های خودکار پالت سازی کشور در این شهرستان راه اندازی شده و شرکت چوب اسالم تالش نیز از واحدهای مشهور این شهرستان است.