عباسی با تاکید بر اینکه کارشناسان وزارت علوم نباید کارهای سیاسی انجام دهند، گفت: دانشگاه آزاد دستاورد معنوی کشور ماست

به گزارش ندای گیلان،اسدالله عباسی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفت وگویی،در خصوص چالش میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای حذف برخی از رشته محل‌های این دانشگاه اظهار کرد: فردا جلسه ای را با حضور رئیس دانشگاه آزاد و وزیر علوم به همراه معاونین شان جهت پیگیری این اقدام خواهیم داشت زیرا این حرکت ناعادلانه ای که کارشناسان وزارت علوم داشتند، اجحاف در حق سرمایه های نظام است.

نماینده مردم رودسر و املش افزود:در همه مناطق کشور اساتیدی را که سرمایه های علمی و تحقیقاتی کشور هستند، به عنوان اعضای هیات علمی استخدام می کنیم و بستر لازم برای تربیت دانشجو رشته های مختلف فراهم می شود لذا این درست نیست که کارشناسان وزارت علوم چنین رفتار غیرکارشناسانه ای را از خود نشان دهند.

عباسی با تاکید بر اینکه کارشناسان وزارت علوم نباید کارهای سیاسی انجام دهند، گفت: دانشگاه آزاد دستاورد معنوی کشور ماست و با اذن امام(ره) براساس نیاز و ضرورتی که در دهه 60 وجود داشت پایه گذاری شد؛حال که به مرحله بازدهی رسیده درست نیست که تضعیف شود. اخیرا دانشگاه پیام نور هم با چنین مشکلی مواجه شد و وزات علوم به دنبال محدود کردن دانشگاه پیام نور بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم تصریح کرد:مگر می شود برای دانشگاهی که نیرو جذب می کنیم و دوره های دکتری می گذاریم، حال بخواهیم مقطع ارشد را حذف کنیم؟!

وی ادامه داد:وزارت علوم باید تجدید نظر کند و اگر تجدید نظر نکند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حق و حقوق دانشگاه آزاد دفاع خواهد کرد، اجازه نمی دهد که باعث تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی یا دیگر دانشگاه ها شود.

نماینده مردم رودسر و املش وی با اشاره به تصویب طرح «طرح آمایش آموزش عالی» بیان کرد:در این طرح ممکن است دانشگاه ها را ادغام کنند و به صورت مجتمع اداره شوند اما هر دانشگاهی جایگاه حقوقی را خواهد داشت.

عباسی افزود:جامعه علمی کشور انتظار دارند که وزارت علوم سیاستگذاری کند و ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت و اشتغال را مدیریت کند و بر روی رشته های تحصیلی مورد نیاز جامعه کار کند./ایسنا