به گزارش ندای گیلان،سید محمد احمدی ، تنها راه پیشرفت کشور را اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: مدل اصلی این اقتصاد نیز درون زایی، اتکای به خود و مصرف کالاهای داخلی است. فرماندار شهرستان لاهیجان افزود: در این اقتصاد باید آنچه که در داخل تولید شده، مصرف شود تا بتوان قدرت رقابت برای […]

به گزارش ندای گیلان،سید محمد احمدی ، تنها راه پیشرفت کشور را اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: مدل اصلی این اقتصاد نیز درون زایی، اتکای به خود و مصرف کالاهای داخلی است.

فرماندار شهرستان لاهیجان افزود: در این اقتصاد باید آنچه که در داخل تولید شده، مصرف شود تا بتوان قدرت رقابت برای تولیدکننده داخلی ایجاد کرد و آنها نیز باید بتوانند ذائقه مردم را جلب و اعتماد به کالاهای داخلی را در مصرف کنندگان افزایش دهند.

وی اعتمادسازی در تولید کالاهای داخلی را بسیار مهم و اساسی دانست و ادامه داد: با مصرف کالاهای داخلی توسط شهروندان ایرانی، در کشور رونق اقتصادی ایجاد می شود و با رونق اقتصادی نیز اشتغال افزایش می یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تولیدکنندگان کالاهای ایرانی باید بکوشند با مرغوبیت کالای خود، حس اعتماد در سرمایه های اجتماعی بوجود بیاورند و تولید کالاهای داخلی را به حد قابل دفاعی برسانند.

احمدی گفت: با انجام اقدامات فرهنگی، می توان قابلیت کالاهای ایرانی را به مصرف کنندگان معرفی کرد و گرایش مردم نسبت به مصرف محصولات داخلی را افزایش داد.

فرماندار لاهیجان خرید کالای ایرانی را زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: باید باور مصرف کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود و زمانی این امر بوجود می آید که مردم به کیفیت کالاهای ایرانی اعتماد داشته باشند و این امر، عزم جدی تولیدکنندگان را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مبنای کار خود را حمایت از کالاهای ایرانی قرار داده، از عموم مردم خواست به خرید کالاهای ایرانی اهتمام داشته و حمایت از این محصولات را در اولویت قرار دهند.

احمدی متذکر شد: تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی را فراهم کند.