روابط عمومی مجلس خبر منتشره درباره سرقت 20 خودروی نمایندگان را تکذیب کرد.

در بسته ذره بین ندای گیلان به خبرهای پرحاشیه هفته جاری کشور می پردازیم که ممکن است در میان انبوه خبرها از دید مخاطبان پنهان مانده باشد.

 

یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایسنا، ادعای مطرح شده درباره آموزش نیروهای طالبان در ایران را قویا تکذیب کرد.

نشریه تایمز چاپ لندن در گزارشی به نقل از مقامات افغانستان و طالبان ادعا کرده بود که صدها جنگجوی طالبان در حال آموزش پیشرفته نظامی در خاک ایران هستند.

ماجرای دیدار واعظی و قالیباف

 

یک منبع آگاه در دفتر رییس جمهوری خبر یک پایگاه خبری درباره دیدار محمود واعظی و محمد باقر قالیباف را تکذیب کرد.

این منبع به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت چنین خبری صحت ندارد و دیداری میان رییس دفتر رییس جمهوری و شهردار اسبق تهران انجام نشده است.

یک پایگاه خبری نزدیک به اصولگرایان مدعی شده بود : یک روز قبل از سفر روحانی به سوئیس، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران دیدار کرده است.

 

تکذیب سرقت خودروی نمایندگان مجلس

روابط عمومی مجلس خبر منتشره درباره سرقت 20 خودروی نمایندگان را تکذیب کرد. روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یکی از نمایندگان خبر سرقت خودرو 20 نماینده مجلس را منتشر کرده و نسبت به تبعات امنیتی آن هشدار داده بود. به گزارش «ایران»، مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس در واکنش به این خبر و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «خبر سرقت 20 خودروی نمایندگان مجلس در 10 ماه گذشته صحیح نیست. نماینده‌ای که خودروی دولتی با برچسب و هولوگرام را کنار خیابان و با کمترین ملاحظات امنیتی پارک کرده، باید خود پاسخگو باشد نه اینکه با جنجال و مصاحبه فرافکنی کند.»

 

ادعای کریمی قدوسی درباره نامه روحانی به جنتی

خبرگزاری فارس به نقل از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس خبر داده که رئیس جمهوری در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان، بر لزوم تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف با قید فوریت تأکید کرده است. در این نامه که متن آن منتشر شده، یادآوری شد که لوایح چهارگانه به معنای پذیرش FATF نیست.

 

 

توطئه در بازار قم خنثی شد

نماینده قم در مجلس از خنثی شدن توطئه آشوب در بازار قم خبر داد. به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنور در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه فشار اقتصادی به مردم، موجب آشوب می‌شود، گفت: به عنوان نمونه همزمان با ناآرامی‌ها در خرمشهر و آبادان افرادی به صورت سازمان یافته اقدام به پخش اعلامیه آشوب‌طلبانه در بازار بزرگ قم کردند که با هوشیاری کسبه و دستگاه‌های امنیتی، این توطئه خنثی شد.

 

تهدید روحانی به بستن تنگه هرمز

آسوشیتدپرس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کشورمان «امکان ندارد که نفت ایران صادر نشود و نفت کشورهای منطقه صادر شود» نوشت: جمهوری اسلامی در گذشته و در مقابله با فشارها تهدید کرده بود که تنگه راهبردی هرمز را که محل عبور یک سوم نفت جهان است، خواهد بست

 آقای روحانی در جمع ایرانیان مقیم سوئیس گفت که «آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند.

آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.»

رئیس جمهوری ایران از توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد اما جمهوری اسلامی در گذشته و در مقابله با فشارها تهدید کرده بود که تنگه راهبردی هرمز را که محل عبور یک سوم نفت جهان است، خواهد بست

حمله شدید وزیر جوان به دادستانی

به گزارش ندای گیلان،محمد جواد آذری جهرمی در توئیتر خود نوشت: موضوع پیگیری برخی برای فیلتر سرویس های مختلف اینترنتی تازگی ندارد. رفع فیلتر توئیتر در صف انتظار جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد. آنچه که تازگی دارد، طرح یک موضوع قدیمی توسط برخی رسانه ها برای انحراف افکار عمومی از مطالبه گری شفاف سازی سوء استفاده کنندگان ارزی اخیر است.

بتازگی محمد مصدق معاون اول دادستانی کل کشور گفته است:فعالیت برخی از افراد تحت عنوان سلبریتی در فضای مجازی و جمع آوری پول به بهانه کمک به افراد بی بضاعت که منجر به کلاهبرداری‌های متعددی شده است باعث شد که دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند.

وی ادامه داده است: در برخی استان‌ها پرونده‌هایی در حال رسیدگی است و دادستانی کل وظیفه خود می‌داند با کسانی که از احساسات پاک مردم سوء استفاده می‌کنند و اخیراً هم در تلویزیون موردی وجود داشته است، برخورد کند. در همین راستا فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع شده و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.