اتحادیه فوتبال اروپا به دلیل تاسیس خودسرانه سوپرلیگ اروپا از سوی 12 باشگاه اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد و تهدید کرد این 12 تیم از رقابت های داخلی کشور خود نیز حذف خواهند شد، به این ترتیب فوتبال وارد فاز جدیدی شده و قواعد حاکم بر آن در حال فروپاشی است.

به گزارش ندای گیلان،شبکه «بی بی اسپورت» خبر داد اتحادیه فوتبال اروپا به دلیل تاسیس خودسرانه یک لیگ جدید از سوی ۱۲ باشگاه اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد.
یوفا قصد دارد ۱۲ باشگاه قانون شکن را از این مسابقات کنار بگذارد و محروم کند. در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم های رئال مادرید، منچستر سیتی، چلسی و پاری سن ژرمن حضور دارند.
رئال، سیتی و چلسی جزو ۱۲ باشگاه کودتاگر علیه فیفا به شمار می روند که از این رقابت ها حذف می شوند و در صورت اجرایی شدن این حکم یوفا، پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان شناخته می شود.
پرس رئیس باشگاه رئال مادرید سردمدار ۱۲ باشگاه اروپایی کودتاگر است.

***

تمامی تیم های حاضر در سوپرلیگ اروپا از اتحادیه باشگاه های اروپا خارج شدند
باشگاه های مطرح اروپایی برای برگزاری سوپرلیگ بسیار مصمم هستند.
دقایقی قبل اعلام شد که سوپرلیگ اروپا با حضور ۱۲ باشگاه بزرگ این قاره به زودی برگزار خواهد شد.
به نقل از تلگراف و اسکای ایتالیا، شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ ۳ تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین ۳ تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا سوپرلیگ اروپا را برگزار خواهند کرد. اکنون تمامی این باشگاه ها برای برگزاری این رقابت ها، از اتحادیه باشگاه های اروپایی خارج شده اند.

***
حذف تمامی تیم های حاضر در سوپرلیگ اروپا از لیگ‌های داخلی
تیم های حاضر در سوپرلیگ اروپا قادر به شرکت در رقابت های داخلی کشور خود نخواهند بود.
ساعتی قبل اعلام شد که سوپرلیگ اروپا با حضور ۱۲ باشگاه بزرگ این قاره به زودی برگزار خواهد شد.
به نقل از تلگراف، شش تیم منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس؛ ۳ تیم یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا و همچنین ۳ تیم رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا سوپرلیگ اروپا را برگزار خواهند کرد. از آنجایی که مسئولان برگزاری رقابت های داخلی این کشورها مخالف برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند، این باشگاه ها از شرکت در رقابت های داخلی کشور خود منع خواهند شد. بدین ترتیب، از فصل آینده شاهد صعود ۳ تیم به لالیگا، ۶ تیم به لیگ برتر انگلیس و ۳ تیم به سری آ ایتالیا خواهیم بود.

***

فلورنتینو پرز به عنوان اولین رئیس تاریخ رقابت های سوپرلیگ اروپا انتخاب شده است.
فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید که با حضور و موافقت ۱۲ باشگاه بزرگ اروپایی به نوعی دست به کودتا علیه فیفا و یوفا زده و رسماً رقابت های سوپرلیگ اروپا را آغاز کردند، در خصوص تفکرات خود توضیح داد.
به نقل از مارکـا، پرز در بیانیه ای که امشب منتشر کرد گفت:

در تمامی سطوح به فوتبال کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه درستی در دنیا خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی در دنیاست که بیش از ۴ میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه های بزرگ، پاسخگویی به خواسته های آنهاست.
آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس و نایب رئیس سوپرلیگ اروپا هم گفت:
 ما ۱۲ باشگاه موسس میلیاردها هوادار در سراسر جهان داریم و ۹۹ جام قهرمانی در اروپا فتح کرده ایم. در این لحظه حساس دور هم جمع شده ایم تا امکان تغییر در رقابت های اروپایی را فراهم کنیم و بازی مورد علاقه خود را در موقعیتی پایدار در آینده ای طولانی مدت قرار دهیم، که همبستگی میان آنها به طور قابل ملاحضه ای افزایش پیدا می کند، و به هواداران و بازیکنان غیرحرفه ای (آماتور) امکان گردش منظم در تیتر ها را می دهد که اشتیاق آنها به بازی را ارضا خواهد کرد؛ در حالیکه الگوهای جذابی هم برای آنها فراهم خواهیم کرد.

***

باشگاه های موسس سوپرلیگ مبلغ ۳٫۵ میلیارد یورو دریافت خواهند کرد
۱۲ باشگاه بنیان گذار سوپرلیگ مبلغ هنگفتی را برای حل مشکلات اقتصادی خود دریافت خواهند کرد.
ساعتی قبل اعلام شد که سوپرلیگ اروپا با حضور ۱۲ باشگاه بزرگ این قاره به زودی برگزار خواهد شد.
به نقل از وب سایت رسمی سوپرلیگ اروپا، ۱۲ باشگاه منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال، لیورپول، یوونتوس، میلان، اینتر، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید، به عنوان تیم های موسس سوپرلیگ اروپا در مجموع مبلغ ۳٫۵ میلیارد یورو را دریافت خواهند کرد که این مبلغ یک کمک هزینه برای اعمال تغییراتی در زیرساخت این باشگاه ها و جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد.
در بیانیه رسمی ذکر شده که این پول فقط به جهت جبران مشکلات اقتصادی است و جدا از پولی خواهد بود که در آینده از برگزاری سوپرلیگ دریافت می کنند.

***

احتمال تعلیق رقابت های سری آ، لیگ برتر و لالیگا / ادعای AS
یوفا به زودی در این رابطه تصمیم گیری می کند.
دقایقی پیش برگزاری سوپرلیگ اروپا از سوی ۱۲ باشگاه رسماً اعلام شد. یوفا و فیفا کاملا مخالف برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند.
یوفا به زودی در مورد تعلیق یا نحوه ادامه دادن رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۰/۲۱ تصمیم گیری می کند. به نقل از AS؛ در همین راستا احتمال تعلیق ادامه رقابت های سری آ ایتالیا، لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا نیز وجود دارد. فدراسیون های فوتبال در این سه کشور کاملا به یوفا وفادار هستند و از دستورات یوفا پیروی می کنند. تیم های بوندسلیگا و لیگ۱ فرانسه نیز به یوفا وفادار مانده اند و هنوز تیمی از این دو کشور موافقت خود با برگزاری سوپرلیگ اروپا را اعلام نکرده است. به همین دلیل رقابت های بوندسلیگا و لیگ۱ فرانسه طبق برنامه دنبال خواهد شد.
طی ساعات آینده باید منتظر اخبار مهمی در رابطه با آینده لیگ های داخلی و رقابت های اروپایی بود.

***

سایت سوپرلیگ اروپا رسما افتتاح شد؛ بهترین باشگاه ها و بهترین بازیکنان
۱۲ باشگاه بزرگ اروپا آماده برگزاری سوپرلیگ اروپا هستند و بازی ها هر هفته برگزار می شود.
پس از اعلام رسمی برگزاری سوپرلیگ اروپا از تابستان، سایت رسمی این مسابقات افتتاح شد!
در سایت رسمی این بازی ها نوشته شده:
 بهترین باشگاه ها، بهترین بازیکنان، هر هفته! 
همچنین توضیحاتی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات متشکل از ۲۰ تیم اروپایی ارائه شده است که ۵ تیم قابلیت صعود به این لیگ را خواهند داشت. در سایت رسمی سوپرلیگ عنوان شده که تیم ها در لیگ های داخلی هم حاضر خواهند بود اما باید دید یوفا اجازه چنین چیزی را می دهد یا خیر. به این ترتیب تیم های حاضر در سوپرلیگ می خواهند در میانه هفته مانند بازی های لیگ قهرمانان، سوپرلیگ را برگزار کنند.