رئیس کمیته امداد لنگرود گفت:مردم نوع‌دوست و نیکوکار لنگرود در سال جاری ۱۸۴ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان در قالب پرداخت صدقه به نیازمندان شهرستان کمک کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان از لنگرود،هدی پنجی  با بیان اهمیت پرداخت صدقه در جامعه گفت: انفاق در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است به‌طوری‌که بیش از ۱۲۰ آیه از قرآن مجید به موضوع انفاق در قالب زکات، صدقه و بخشش اشاره می‌کند و یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از پیدایش تنگ‌دستی، انجام دادن کارهای نیک و بخشش کردن به نیازمندان در حد معقول و وسیع است.

وی با تأکید بر اینکه باید آثار و برکات پرداخت صدقه در بین آحاد جامعه تبیین شده تا با گسترش این عمل نیک در جامعه بخش عظیمی از مشکلات مادی نیازمندان و محرومان جامعه برطرف شود افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار لنگرود در سال جاری ۱۸۴ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان در قالب پرداخت صدقه به نیازمندان شهرستان کمک کرده‌اند.

پنجی با اشاره به نصب ۱۹ هزار و ۳۶۱ صندوق صدقه در سطح شهرستان لنگرود ادامه داد: مردم نیکوکار شهرستان می‌توانند علاوه بر کمک از طریق صندوق صدقات، با استفاده از فناوری جدید با شماره‌گیری کد * ۸۸۷۷*۰۱۳۱۵# که برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال است در قالب صدقه پیامکی کمک‌های خود را برای حل مشکلات نیازمندان اهداء کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان لنگرود افزود: صدقات جمع‌آوری‌شده در حوزه تجهیز و احداث مسکن مددجویان، بهداشت و درمان، اردوهای فرهنگی، تأمین جهیزیه نوعروسان و ازدواج جوانان نیازمند، در حوزه اشتغال و دیگر موارد ضروری نیازمندان هزینه می‌شود.

وی به تحت حمایت بودن پنج هزار و ۴۵۱ خانوار در لنگرود اشاره کرد و گفت: این مددجویان در سه‌ماهه سال جاری سه میلیارد و ۸۹ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان مستمری دریافت کردند و ۸۷ خانوار هم از معافیت انشعابات آب، برق و گاز بهره‌مند شدند.

پنجی به با اشاره به اینکه بسیاری از مددجویان فاقد مسکن یا از مسکن مناسب برخوردار نیستند افزود: ۱۰۵ خانوار از مددجویان لنگرود مستأجر هستند که در سه‌ماهه سال جاری چهار میلیون و ۵۴۱ هزار تومان برای اجاره مسکن آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از طریق ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی از اهداف مهم کمیته امداد است گفت: سه نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری با دریافت ۷۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی کسب‌وکار راه‌اندازی کرده و به خودکفایی رسیدند.

رئیس کمیته امداد لنگرود همچنین از پرداخت ۳۵ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۷۷ میلیون تومان به مددجویان شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: این وام برای حل بخشی از مشکلات ضروری خانوارها مانند تحصیل، درمان، معیشت پرداخت‌شده است.

پنجی، نداشتن کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج را از دلایل مهم تأخیر در ازدواج جوانان نیازمند عنوان و تأکید کرد: ۹ نفر از نوعروسان تحت حمایت لنگرود ۲۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه دریافت کرده‌اند و ۱۱ نفر هم در نوبت دریافت هستند که در صورت کمک و مساعدت نیکوکاران شرایط ازدواج و تشکیل خانواده برای آن‌ها هم فراهم می‌شود.