جعفرزاده گفت:ما هم اکنون نیازی به افزایش واحدهای دامداری در کشور نداریم ،بلکه باید ساماندهی وضعیت بازار محصولات دامی، دامداران را در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگویی درباره وضعیت صنعت دامداری و کشاورزی درکشور،گفت: زمانی که صنایع لبنی با نرخ مصوب، شیر را از دامداران خریداری نمی کنند،بنابراین چگونه می توان انتظار داشت اقتصاد دامداران به پایداری و تعادل برسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم خرید شیر از دامدار با نرخ واقعی وعادلانه نباید تکرار شود؛ زیرا دور ریختن شیر توسط دامداران در فضای مجازی و رسانه های خارجی بازتاب منفی برای ما در عرصه داخلی و بین المللی در برداشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: ناامیدی دامدار در تولید شیر بطور مستقیم افول صنعت دامداری را در پی دارد، زیرا مشخص است زمانی که دامدار نتواند تولیداتش را با نرخ واقعی بفروش برساند، رغبتی برای ماندگاری درصنعت دامداری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دولت باید با ورود قاطع، صنایع لبنی را مجبور کند تا تولیدات دامدار را با نرخ مصوب قانونی خریداری کنند تا اقتصاد دامدار که نقش بسزایی با سفره غذایی شهروندان دارد،تحت تاثیر قرار نگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه حذف واردات و رشد صنعت دامداری در گرو خرید تضمینی شیر از دامدار است ، تصریح کرد: بنابراین ما هم اکنون نیازی به افزایش واحدهای دامداری در کشور نداریم ،بلکه باید ساماندهی وضعیت بازار محصولات دامی، دامداران را در اولویت قرار بگیرد.

جعفر زاده ایمن آبادی افزود:نباید مسیر توسعه100 ساله صنعت دامداری با عدم خرید شیراز دامدار تغییر جهت بدهد و به سمت نابود شدن حرکت کند و این در حالی است که عدم حمایت از صنعت دامداری و کشاورزی ما را در چرخه رقابت در بازار های جهانی به نابودی می کشاند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس، یادآورشد: نابودی صنعت کشاورزی و دامداری به قیمت حذف هزاران فرصت شغلی تمام می شود.