لایحه هوای پاک همان طرح کاهش آلودگی هوای کشور است که هفته گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد

به گزارش ندای گیلان ،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو یی، درباره وضعیت بررسی لایحه هوای پاک در مجلس، افزود: لایحه هوای پاک در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نهم بررسی شد و تلاش نمایندگان بر آن بود تا این لایحه به صورت اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون بررسی و سپس به شورای نگهبان ارسال شود که این تلاش ناموفق بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون با امضای 25 تن از نمایندگان لایحه هوای پاک را به کمیسیون کشاورزی جهت بررسی ارجاع دادیم تا بعد از کار کارشناسی در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مهمترین موضوع در لایحه هوای پاک تعیین شرح وظایف دستگاه ها برای کاهش آلودگی هوا است، تصریح کرد:  علاوه بر این موضوعاتی همچون مقابله با ریزگردها، آلودگی هوا، نهال کاری، تالاب ها یا معاینه فنی خودروها از جمله مواردی است که در این لایحه دیده شده است.

وی تاکید کرد: لایحه هوای پاک همان طرح کاهش آلودگی هوای کشور است که هفته گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد؛ در گذشته مجلس طرحی ارایه داد که در همین زمینه دولت نیز لایحه ای به مجلس تقدیم کرد، در نهایت نمایندگان این دو را با یکدیگر ادغام کردند و در قالب لایحه هوای پاک در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: امید است این لایحه هرچه سریع تر در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم قرار گیرد تا اگر هم نیاز به تغییرات جزیی بود بتواند به سرعت در صحن مجلس تعیین تکلیف شده و از سوی دستگاه ها شکل اجرایی به خود گیرد.

خانه ی ملت 1303