اتحادیه اروپا احتمال شکست مذاکرات هسته ای گروه پنج به علاوه یک را با ایران منتفی نمی داند. فدریکا موگرینی رئیس دستگاه دیپلماسی اروپا، گفته است اگر طی ساعتهای آتی تصمیمهای سیاسی مهمی گرفته نشود، توافق هسته ای با ایران شکست می خورد.

اتحادیه اروپا احتمال شکست مذاکرات هسته ای گروه پنج به علاوه یک را با ایران منتفی نمی داند.

فدریکا موگرینی رئیس دستگاه دیپلماسی اروپا، گفته است اگر طی ساعتهای آتی تصمیمهای سیاسی مهمی گرفته نشود، توافق هسته ای با ایران شکست می خورد.

روز چهارشنبه جان کری وزیرخارجه آمریکا اعلام کرده بود گروه پنج به علاوه یک و ایران مهلت گفت و گوها را به خاطر برخی مسائل حل نشده تمدید می کنند.

به گزارش منبع خبرگزارش نووستی در هیات ایرانی، علت تمدید مهلت تشدید مواضع گروه پنج به علاوه یک و اختلافهای موجود بین اعضای آن است.

به گفته کری، آمریکا قصد ندارد روند مذاکرات را تسریع کند تا به کیفیت توافقنامه آسیب بزند. به گزارش خبرگزاری تاس وی درعین حال هشدار داد هیات آمریکایی قصد ندارد تا بی نهایت پشت میز گفت و گو بنشیند. با توجه به این که کار بسیار سختی در جریان است شتابی درکار نخواهد بود.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هم هشدار داد در صورت سازنده نبودن گفت و گوها باراک اوباما دیپلماتها را از وین فرا خواهد خواند.

ارنست اعلام کرده: «ما اطمینان کامل داریم که مذاکرات برای چند هفته طول نخواهند کشید ولی قصد نداریم نتیجه آنها را پیش بینی کنیم.»

خبر مهم لاوروف: همه مسائل حل شده است

لاوروف در شهر اوفای روسیه گفت « هیچ مسئله حل نشده ای در مذاکرات هسته ای میان ایران با گروه پنج بعلاوه یک باقی نمانده است ./انتخاب