رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لاهیجان از شهروندان خواست ،به دلیل احتمال اشاعه بیماری های مشترک انسان و دام از خرید مرغ زنده جدا خودداری کنند

به گزارش ندای گیلان،رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لاهیجان از شهروندان خواست ،به دلیل احتمال اشاعه بیماری های مشترک انسان و دام از خرید مرغ زنده جدا خودداری کنند.

دکتر غلامحسین بابانژاد روز یکشنبه در گفت و گو یی افزود: با همکاری و دستور قاطع دادستان لاهیجان با متخلفان فروش و کشتار غیر مجاز مرغ زنده و رانندگان متخلف خودروهای سردخانه دار برخورد خواهدشد.
وی اظهارداشت: در همین رابطه جلسه ای در فرمانداری لاهیجان به ریاست فرماندار و با حضور دادستان این شهرستان ،جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و روسای ادارات تعزیرات ،دامپزشکی،شبکه بهداشت در خصوص معضلات و مشکلات حقوقی و اجرایی و نحوه برخورد با تخلفات بهداشتی حیطه دامپزشکی و اهمیت موضوع سلامت شهروندان تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تصویب شد که اکیپ های ویژه بازرسی دامپزشکی به همراه پلیس راهور نیروی انتظامی در سطح شهرستان به صورت منظم اقدام به بازرسی بهداشتی نمایند و در صورت مشاهده تخلف فروشندگان و کشتارکنندگان غیرمجاز مرغ زنده و رانندگان متخلف خودروهای سردخانه دار ضمن توقیف خودرو و تشکیل پرونده برای مرتکبین ، طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی ، پرونده متخلفان به دادسرا ارسال شود.
وی اظهارداشت: برابر ماده قانونی ، شبکه های دامپزشکی به هر عملی که از نظر آنها تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود میتوانند اعلام جرم نمایند و قانونگذار محدودیتی در این خصوص در نظر نگرفته است.
در پنج ماه نخست امسال ، بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان لاهیجان از 547 واحد عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی ها، فروشگاه های مـرغ و ماهی و رستوران ها بازدید بعمل آوردند که در این بازدیدها 98 مورد غیر بهداشتی مشاهده کردند.
در این بازدیدها برای 29 متخلف پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ذیربط ارسال شد./ایرنا