نماینده رشت گفت:با همکاری دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور توانستیم قطار شهری را در بودجه قرار دهیم.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در فرمانداری  با بیان این که قطار شهری کلانشهر رشت در ردیف بودجه قرار گرفت و شهرداری رشت هیچ اقدامی انجام نداد اما به همه سختی ها توانستیم قطار شهری را در بودجه قرار دهیم اظهار کرد: حتی در صورتجلسه وزارت کشور در شورای ترافیک ، قطار شهری گنجانده نشده بود اما با همکاری دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور توانستیم قطار شهری را در بودجه قرار دهیم.
وی با اشاره به مشکلات ترافیکی در رشت و با بیان این که شهر مملو از ترافیک است، خاطر نشان کرد: قطار شهری برای این کلانشهر لازم است بنابراین دست اندرکاران در شهرداری بایستی اقدامات لازم را در این رابطه داشته باشند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قطار شهری در کلانشهر رشت چند سال گذشته در بودجه بود اما شهرداری اقدامات لازم برای اجرای این پروژه را انجام نداد اما با همه سختی بار دیگر در بودجه قرار دادیم.
وی در ادامه سخنانش در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با بیان این که با تنش آبی شدیدی مواجه هستیم بر ضرورت تشکیل کمیته آب برای مدیریت تنش آب برای کشاورزی در سال آینده تاکید کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به دلیل تنش آبی، بهار سختی در سال 97 خواهیم داشت و کشاورزان قطعا دچار مشکل می شوند بنابراین از اکنون بایستی اقدامات و همکاری های لازم انجام گیرد.
وی بیان داشت: شهرستان رشت نیاز به تشکیل کمیته ویژه ای برای تنش آبی سال 97 دارد و همه مدیران شهرستان بایستی با تمام توان پای کار باشند.
جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که افزون بر دو هزار میلیارد تومان بودجه برای استان گیلان در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: بایستی کمیته برنامه ریزی تشکیل شود تا به ریز این بودجه را بیان کنیم.
وی با بیان این که خرج این کشور از دخلش بیشتر است، اظهار داشت: برای پروژه های عمرانی پولی نداریم ، از 71 هزار پروژه نیمه کار ، 670 هزار میلیارد تومان نیازمندیم تا این پروژه ها به پایان برسد بنابراین واگذاری پروژه ها مورد توجه است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: 294 پروژه این استان و شهرستان واگذار می شود اما برخی دستگاه ها پروژه ها را واگذار کرده اما در لیست دولت قرار دادند که این خلاف است و ضروریست تا همه لیست ها در سامانه، شفاف اعلام شود.ایرنا