مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه مواضع این اتحادیه درباره وضعیت حقوقی قدس شرقی تغییر نکرده است، گفت: قدس شرقی بخش جدایی ناپذیر فلسطین است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، فدریکا موگرینی در نامه ای رسمی به صائب عریقات دبیرکمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین بر پایبندی کامل اتحادیه اروپا به طرح تشکیل دو کشور (فلسطین و رژیم صهیونیستی) و تلاش برای حفظ این راهکار و دفاع از آن و ایجاد کشور فلسطین تاکید و خاطرنشان کرد که طرح تشکیل کشور فلسطین در اولویت برنامه های اتحادیه اروپا قرار دارد.
موگرینی گفت که اتحادیه عرب تحولات و رخدادها را از نزدیک دنبال و نقش سازنده ای در گفت و گو با طرف های اصلی در باره مسائل ریشه ای که هم اکنون برای حل و فصل اختلافات و یافتن راه حل مناسب جریان دارد، ایفا کرده است.
وی همچنین بر روابط مستحکم و دراز مدت اتحادیه اروپا با سازمان آزادیبخش و دولت ملی فلسطین تاکید کرد.
عریقات اخیرا در نامه ای رسمی به موگرینی نسبت به مفاد بیانیه ایی که از دفتر اتحادیه اروپا درباره حوادث اخیر در قدس اشغالی صادر شد اعتراض کرده و خواستار توضیح رسمی درباره قدس شرقی و اتخاذ گام های سازنده برای پایان دادن به اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی شده بود.
وی خطاب به موگرینی افزود: بیانیه ای که در تاریخ 22 جولای از سوی دفتر شما صادر شده هیچ اشاره ای به وضعیت حقوقی قدس شرقی و تعهدات اسرائیل نکرده است.