مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: همه فیلم هایی که برای اکران در هفته فیلم و عکس رشت طرح ریزی شده اند تولید انجمن سینمای جوانان و مورد اقبال جشنواره های داخلی و خارجی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا ثقتی افزود: هفته فیلم و عکس رشت از ۱۶ اسفند در تالار مرکزی رشت آغاز می شود و  به طور رایگان در محک مخاطب عام قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پنج دفتر انجمن سینمای جوانان گیلان در شهرستان های رشت، لاهیجان، رودبار، تالش و انزلی فعالیت دارند اظهار داشت: در هفته فیلم و عکس رشت ۲۰ عکس منتخب هنرمندان عکاسی انجمن سینمای جوانان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه موفقیت در تولید فیلم مادامی معنا پیدا می کند که در محک دید مخاطب عام سنجیده شود افزود: شبی سیصد، زونا، جان داد، شب بخیر ملیکا، خداحافظ المپیک ،چشم ها ،چگونه منتظر گودو باشیم ، بازگشت، تی یره ،پوتین و لاجوردی به ترتیب به کارگردانی محسن نجفی، طوفان نهان قدرتی، سهیلا پورمحمدی ،البرز صیاد ،مجتبی پوربخش ،مانا پاک سرشت ،عرشیا زینعلی،شهریار پورسیدیان ،مصطفی مهربان،ایمان شکیب و مانا پاک سرشت فیلم هایی هستند که در هفته یادشده اکران می شوند.

ثقتی اضافه کرد: هفته فیلم و عکس رشت از شانزدهم تا هجدهم اسفندماه در تالار مرکزی رشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می شود و ورود همه افراد با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است.

انجمن سینمای جوانان به منظور ارتقاء سینمای ملی و با کسب تجربه از فعالیت‌ها و تأثیرات سینمای آماتوری به عنوان بستری برای توسعه سینمای ملی با مأموریت مشخص در قالب وظایف مدون برای هر یک از تشکل‌ها مسیر را برای کشف استعدادهای درخشان و تربیت نیروی انسانی از بین جوانان میهن اسلامی و همچنین برای کسب تجربه بیشتر با فعالیت در عرصه تولید فیلم‌های مستند و  نهایتاً ورود به عرصه تولید فیلم بلند سینمایی شرایط را برای تأمین نیاز کشور در این عرصه فراهم می کند.