فتاح رضوانی افزود: گردشگری بودن استان موجب شده تا بیشترین تعامل با شرکت های هواپیمایی انجام گیرد؛ بطوریکه در زمان حاضر تعداد پروازها از 44پرواز در هفته به 60 پرواز افزایش یافته است.

ندای گیلان:فتاح رضوانی افزود: گردشگری بودن استان موجب شده تا بیشترین تعامل با شرکت های هواپیمایی انجام گیرد؛ بطوریکه در زمان حاضر تعداد پروازها از 44پرواز در هفته به 60 پرواز افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از شهریور امسال تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه از 80 پرواز در هفته به 40 پرواز کاهش یافته بود.

وی ادامه داد: مدیریت فرودگاه متولی فراهم آوردن زیرساخت های پرواز است که این موضوع در فرودگاه سردار جنگل به نحو مطلوبی مهیا شده اما متاسفانه برخی مسایل چون شرایط جوی مبدا و مقصد پرواز، اولویت بندی سیاست پرواز از سوی شرکت ها هواپیمایی و شرایط به روزآوری ناوگان هوایی مواردی هستند که این کاهش را موجب می شوند.

رضوانی گفت: یکی دیگر از علل کاهش پروازهای فرودگاه رشت رقابت ناسالم ، چارتر کردن پروازها و فقدان انسجام رویه بین آژانس های هواپیمایی استان است که نیازمند نظارت بیشتر است.

وی، با تاکید بر این موضوع که فرودگاه رشت از روند رو به کاهش پرواز خارج شده و رشد پرواز ها را شاهد است، اظهار کرد: موضوع کاهش پروازی در فرودگاه رشت باعث شد که این فرودگاه و کمیته حمل و نقل علت این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: با رایزنی هایی که با برخی شرکت های هواپیمایی انجام شد، تعداد پروازها از 44 پرواز در هفته به 60 پرواز رسیده است.

رضوانی افزود: در زمان حاضر تعداد پروازهای این فرودگاه رو به رشد است و امیدواریم رایزنی هایی پیش رو رشد پروازهای داخلی و خارجی را در پی داشته باشد.

وی، با توجه به گردشگری بودن منطقه تاکید کرد: درصدد هستیم با برنامه ریزی برای پروازهای خارجی بیشترین تلاش و تعامل با شرکت های هواپیمایی صورت گیرد.

مدیرکل فرودگاه های استان گیلان با بیان اینکه فرودگاه رشت آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاران است، تصریح کرد: در صورت سرمایه گذاری در بخش فرودگاهی شاهد رشد پروازها و توسعه پروژه های عمرانی و تکمیل زیرساخت های اساسی در فرودگاه خواهیم بود.

رضوانی افزود: زیرساخت های مناسب برای نشست و برخاست روزانه یکصد سورتی پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت فراهم شده است.

فرودگاه سردار جنگل رشت، سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شده و از نظر امکانات و تجهیزات جزو فرودگاه های برتر کشور است.

ایرنا