فرماندار آستارا در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه عنوان گفت: حق شهرستان آستارا برای پیشرفت و ترقی بیش از اینهاست.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از آستارا ،حسن رستم زاد فرماندار جدید آستارا در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران این شهرستان – ضمن ابراز مسرت از پذیرش این مسئولیت خطیر در این خطه سرسبز و زیبا با مردمانی آگاه و فرهنگی – اظهار داشت: حق شهرستان آستارا برای پیشرفت با انبوهی از استعدادهای بالقوه طبیعی و مردمانی آگاه و بافرهنگ بیش از این ها‌ است و من قول می‌دهم تمام توان خود را برای خدمت به مردم شریف این منطقه بکار بگیرم.
رستم زاد با بیان اینکه مدرک کارشناسی خود را در رشته رسانه و ارتباطات از دانشگاه تهران اخذ کرده، افزود: من خود را از جنس شما می‌دانم و بیشترین قرابت را با شما خبرنگاران حس می کنم.
وی با تأکید بر الزام مدیران دولتی به همکاری مداوم و مستمر با خبرنگاران  افزود: این درست که همواره می‌گویند؛ خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی و بازوهای توانمند ترقی در کشور هستند، اما رسالت واقعی آنها به غیر از اطلاع رسانی، رصدِ فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی است و مدیران دولتی هم ملزم به همکاری مداوم و مستمر با خبرنگاران هستند که باید عرض کنم گذشت زمان نشان خواهد داد بنده در این زمینه چقدر جدی می‌باشم.

فرماندار  آستارا در بخش دیگری از سخنان خود، جذب سرمایه‌گذار از طریق ادارات را از اولویت‌های اصلی خود در بررسی عملکرد رؤسای ادارات بر شمرد و گفت: اولویت عملکرد دستگاه‌ها از نظر من جذب سرمایه‌گذار می‌باشد و بنده ملاک ارزیابی مدیران را بر این اساس قرار خواهم داد و این را هم آینده نشان خواهد داد که بنده سخنانم را همینطور سطحی می‌گویم و یا پیگیر تک تک صحبت‌هایم خواهم بود.
رستم‌زاد جلوگیری از استخدام‌های فامیلی و خارج از مجاری‌های قانونی، حمایت از بیماران خاص، حمایت همه جانبه از بنگاه های اقتصادی فعال در آستارا به شرط سرمایه‌گذاری بیشتر آنها در همین شهرستان، اشتراک‌پذیری تمام ادارات برای نشریات فعال، برگزاری کلاس‌های آموزشِ حرفه‌ایِ خبرنگاری و استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای پیشرفت را از اولویت‌های اصلی خود برشمرد و از تمام خبرنگاران خواست تا در این راه دشوار از او حمایت کنند.
در این جلسه بعضی از خبرنگاران نیز با بیان معضلات و مشکلات کاریِ خود از جمله تاخیر در پرداخت یارانه کاغذ و دیگر مشکلات شهری و روستایی شدند. یکی از آنان نیز پیشنهاد نام‌گذاری یک پل بنام «پل خبرنگاران» در آستارا شد و خبرنگار این خبرگزاری نیز در سه صفحه، راهکاری عملی برای ایجاد اشتغال پایدار تقدیم فرماندار نمود.