به گزارش ندای گیلان،بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه صبح روز سه‌شنبه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه بر لزوم رعایت خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای و اصرار بر لغو یکباره همه تحریم‌ها در روز امضای توافق تاکید شد آن هم به دلیل بدعهدی و خلف وعده‌هایی که […]

به گزارش ندای گیلان،بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه صبح روز سه‌شنبه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه بر لزوم رعایت خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای و اصرار بر لغو یکباره همه تحریم‌ها در روز امضای توافق تاکید شد آن هم به دلیل بدعهدی و خلف وعده‌هایی که آمریکایی‌ها در سایر مذاکرات داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌آقای صالحی چند روز پیش گفتند که دشمن در مذاکرات ما در حال دبه درآوردن است. اصرار ما باید لغو یکباره همه تحریم‌ها باشد. این که گفته می‌شود تنهاتحریم‌های مالی و اقتصادی مرتبط با بحث‌ هسته‌ای برداشته می‌شود قابل قبول نیست. تقاضای ما لغو همه تحریم‌هاست. همانطور که رهبری فرمودند ما شبه تهدید در مذاکرات را نمی‌پذیریم و معتقدیم نگهداشتن برخی از تحریم‌ها حفظ شبه تهدید بر سر مردم است.

وی ادامه داد: بر این اساس تصمیم فراکسیون بر این شد که لغو یکباره تحریم‌ها در روز توافق در قالب طرح‌های ارائه شده دنبال شود و فراکسیون از این طرح‌ها حمایت کرده و تا زمان تبدیل آن‌ها به قانون پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم بروجرد با بیان این‌که «در حال حاضر در مجلس سه طرح در موضوع هسته‌ای در حال رسیدگی است» گفت: طرح‌های یک و دو و سه فوریتی در مجلس در موضوع هسته‌ای وجود دارد که طرح سه فوریتی با 80 امضاء امروز تقدیم هیات رئیسه شد. فراکسیون اصولگرایان از طرحی که مورد وفاق قاطبه‌ نمایندگان باشد حمایت می‌کند. طرحی که در آن در موضوع لغو یکباره تحریم‌ها در روز توافق اصرار داشته باشد.

وی همچنین گفت:‌ بحث دیگر فراکسیون موضوع دور نگهداشتن چشم جاسوسان و دشمنان از مراکز نظامی است. آمریکا به بهانه مذاکرات در پی ایجاد دسترسی به مراکز نظامی است. تاکید فراکسیون اصولگرایان بر این است که باید از مراکز نظامی مراقب جدی شود و دسترسی و بازرسی فقط در حوزه تاسیسات هسته‌ای آن هم دسترسی و بازرسی‌های متعارف و نه بیشتر باشد.

وی در جمع‌بندی گفت: در بحث هسته‌ای قدم‌های عملی فراوانی را پذیرفته‌ایم و حتی بعضی را انجام داده‌ایم. ما عدم اصرار برلغو همه تحریم‌ها در روز توافق را به سلاح مردم نمی‌دانیم به نظرم این موضوع یعنی پذیرش وجود شبه تهدید به طور دائمی بر سر ملت ایران و پذیرش سریال بی‌انتهای مذاکرات و اجرای تعهدات 1 + 5 است تعهداتی که قطعا انجام نخواهد شد.

بیراوند ابراز عقیده کرد: این‌که مرتب از سوی مذاکره کننده و رئیس‌جمهور گفته می‌شود نتایج مذاکره لغو تحریم‌های مالی و اقتصادی مرتبط با بحث هسته‌ای است قابل قبول نیست، این یعنی قبول اتهاماتی که از جانب آمریکا علیه ملت ایران وارد شده است.

وی در پایان گفت که باید تمامی تحریم‌ها در ابعاد مختلف در روز امضای توافق برداشته شود چون قرار نیست ما به خنجر در پهلوی ملت رضایت دهیم.