حيدري گفت:در حال حاضر نزدیک به ٩٠ درصد فرآوري بادام زميني كشور در اين شهرستان انجام مي پذيرد و بالغ بر ٧٠ درصد توليدات بادام زميني ملي مربوط به اين شهرستان مي باشد.

رحيم حيدري در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از آستانه اشرفیه ضمن تشكر از اصحاب رسانه كه در اطلاع رساني عملكرد مسئولين به مردم در حال تلاش هستند اظهار داشت:شهرستان آستانه اشرفيه و بندر كياشهر شهرستاني است كه داراي ظرفيت ها و زمينه هاي مختلفي در بحث كشاورزي،گردشگري و صنعت مي باشد.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اينكه گردشگري در آستانه اشرفيه داراي دو بخش است اظهار داشت:بخشي از گردشگري در اين شهرستان مربوط به گردشگري مذهبي مي باشد چرا كه آستانه اشرفيه چهارمين شهر مذهبي كشور و همچنين بواسطه وجود بارگاه سيدجلال الدين اشرف يكي از شهرهاي گردشگرپذير در اين زمينه مي باشد.
حيدري افزود:از طرفي به بواسطه وجود ٣٧ كيلومتر ساحل در اين شهر ،آستانه اشرفيه قادر مي باشد سهم بزرگي از دريا و طبيعت در اختيار گردشگران قرار دهد و اين امر مي تواند زمينه هاي خوبي براي سرمايه گذاري در اين شهرستان فراهم كند.
حيدري با تاكيد در اينكه آستانه اشرفيه داراي ظرفيت هاي كشاورزي بالايي است بيان داشت:بدليل وجود خاک هاي حاصلخير ناشي از رسوب رودخانه سپيدرود ،محصولات در اين شهرستان از كيفيت بالايي برخوردار است كه بخشي از آن در كشور و حتي در جهان هم مثال زدني هستند.
فرماندار آستانه اشرفيه اذعان داشت:در حال حاضر غريب به ٩٠ درصد فرآوري بادام زميني كشور در اين شهرستان انجام مي پذيرد و بالغ بر ٧٠ درصد توليدات بادام زميني ملي مربوط به اين شهرستان مي باشد.
وي در خصوص وضعيت معيشت مردم شهرستان آستانه اظهار داشت:بخشي از معيشت مردم اين شهرستان مربوط به كشاورزي است كه شامل برنج،بادام زميني ،سبزي و صيفي جات مي باشد و بخش ديگر آن مربوط به صنعت است چرا که اين شهرستان داراي سه شهرك صنعتي است كه در حال حاضر مشغول به كار هستند.
حيدري با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي خاطرنشان كرد:يكي از مهمترين موضوعات در زمينه كشاورزي ،تامين آب كشاورزان است كه با اقدامات به موقع نظير لايروبي انهار و تجهيز و تعمير پمپاژها تلاش كرديم كه كشاورزان در سال گذشته هيچ مشكلي در زمينه تامين آب مزارع خود نداشته باشند.
وي تصريح كرد:همچنين در بخش صنعت ،با تشكيل كميته اي با حضور ادارات ذيربط سعي كرديم مشكلات در اين زمينه را پيگيري و رفع كنيم .
حيدري افزود:در زمينه گردشگري هم تلاش مي كنيم با ايجاد فضايي مناسب ،سرمايه گذاران را به شهرستان بكشانيم و از ظرفيت آنها بهره مند شويم.
فرماندار آستانه اشرفيه با اشاره به مشكلات موجود در اين شهرستان بيان داشت:متاسفانه هنوز هم آثار تحريم هاي اقتصادي قابل مشاهده بوده و كشور در شرايط خاصي قرار دارد.
حيدري در ادامه با اشاره به اينكه از مهترين مشكلات و دغدغه ها در اين شهرستان مربوط به مسائل جوانان مي باشد اذعان داشت: در بخش اشتغال در تلاش هستيم با فعال كردن واحد هاي غيرفعال شهرك هاي صنعتي ميزان اشتغال در شهرستان آستانه را بالا ببريم.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه بخش ديگر مشكلات جوانان و نوجوانان اين شهرستان مربوط به بحث رفاهي و ورزشي است عنوان كرد:از جمله اين مشكلات عدم وجود سينما در شهرستان و ورزشگاه هاي مناسب است كه بايد تلاش كنيم زمينه هاي لازم براي ورود بخش خصوصي در اين زمينه را فراهم كنيم.
حيدري در انتها به بخش عمراني شهرستان آستانه اشاره كرد و گفت: يكي از مهمترين موضوعات در بخش عمراني شهرستان،تكميل راه آستانه به كياشهر است كه اميدواريم در اولويت قرار گيرد.