خسته بند:فدراسیون فوتبال فقط مسئولیت برگزاری مسابقات را داشته و دخالت و مخالفت رئیس این فدراسیون درخصوص انتقال امتیاز باشگاه نفت تهران درحیطه وظایف سازمانی او نیست

به گزارش ندای گیلان از انزلی، حسن خسته بند نماینده ی این شهر در گفت وگو یی دخالت فدراسیون فوتبال درجهت عدم تایید مزایده باشگاه نفت تهران را غیرقانونی دانست و خاطر نشان کرد: طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، کلیه باشگاه ها به عنوان شرکت به ثبت رسیده و براساس قانون تجارت، شخصیت حقیقی و حقوقی خارج از این قانون نمی تواند در اموری از این دست دخالت کند.

وی در مجلس با تاکید براینکه مطابق قوانین موجود انتقال امتیاز باشگاه های ورزشی براساس کمسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال مطابق اساسنامه خود فقط مسئولیت برگزاری مسابقات را داشته و دخالت و مخالفت رئیس این فدراسیون درخصوص انتقال امتیاز باشگاه نفت تهران به باشگاهی همچون ملوان بندرانزلی که در چند رشته ورزشی فعالیت دارد، درحیطه وظایف سازمانی او نیست.
خسته بند با اشاره به قدمت 50ساله باشگاه پرطرفدار ملوان بندرانزلی و لزوم حضور قدرتمند این تیم در ادامه رقابت های لیگ برتر افزود: بر اساس قانون، وزارت ورزش و جوانان تنها متولی دارای صلاحیت ورزش کشور بوده و فدراسیون فوتبال حق دخالت در این موضوع را ندارد.
نماینده ی مردم انزلی ادامه داد: درگذشته نه چندان دور و در دوره مدیریت همین آقایان نیز امتیازات باشگاه های متعددی به شهرهای مختلف منتقل شده و حساسیت به وجود آمده از سوی فدراسیون فوتبال و سنگ اندازی درمسیر پرافتخارترین تیم شمال کشور، قابل درک نیست.
خسته بند با تاکید براینکه بخشنامه و دستورالعمل نمی تواند نقض کننده قانون باشد، اظهار کرد: قانون بر همه دستورالعمل ها و حتی مصوبات دولت، ارجحیت داشته و حتی دربسیاری از موارد مصوبات هیات دولت نیز درصحن مجلس و توسط نمایندگان، مردود اعلام می شود.
وی با اشاره به توهین برخی از افراد در رادیو و سایر رسانه ها نسبت به مسئولان باشگاه و نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توهین به نماینده مجلس و مسئولان نظام، بار قانونی داشته و با توجه به حق شکایت ایجاد شده، از طریق مراجع قضایی نسبت به کسانی که اقدام به توهین کرده اند، شکایت خواهم کرد.
نماینده مردم انزلی در مجلس توصیه کرد: هواداران نیز علاوه بر صبوری، از هرگونه اقدام غیرمنطقی تحت عنوان تجمع و اعتراض و مواردی از این دست، خودداری کرده و قبل از هراقدامی با مسئولان باشگاه هماهنگ باشند.
وی متذکر شد: هرگونه اقدام غیرمنطقی از سوی هواداران علاوه بر فرصت سازی برای افراد سودجو، موجب ناحق جلوه دادن حق قانونی شهروندان انزلی می شود.
وی یادآور شد: تومار امضاء شده توسط نمایندگان استان های شمالی کشور در پنج نسخه و بصورت جداگانه برای رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، وزیر ورزش و جوانان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است./ایرنا