رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با انتقاد از برخی سخنان توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت در مراسم جشن 24 خرداد این استان، گفت: کج‌اندیشان و فتنه‌انگیزان درصدد احیای مردگان سیاسی خود هستند.

ندای گیلان:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با انتقاد از برخی سخنان توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت در مراسم جشن 24 خرداد این استان، گفت: کج‌اندیشان و فتنه‌انگیزان درصدد احیای مردگان سیاسی خود هستند.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سال جاری را وحدت و انسجامی دانست که به تبعیت از آموزه‌های مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی معرفی شده است.

وی افزود: این شوکت بالنده که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند چراغ راهی برای تمام دولتمردان است تا با تمسک به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی موجب عزت و آبروی نظام اسلامی باشند.

این مسئول بیان اینکه تردیدی نیست که دولت تدبیر و امید به شعار قانون‌گرایی اهتمام ویژه‌ای دارد، ادامه داد: جای شبهه نیست که مطالبات رهبری فوق قانون است، اگر شعار دولتمردان قانون‌گرایی است، در سالی که رهبر انقلاب اسلامی آحاد مردم را به همدلی و همزبانی توصیه می‌کند، دولتمردان باید پیشتازان عملی چنین توصیه‌ای باشند.

وی به برگزاری برخی از جشن‌ها به بهانه 24 خرداد سالروز انتخاب دولت یازدهم در گیلان اشاره کرد و گفت: اگر چه به‌منظور تکریم از اقتدار ملت و انتخاب آنهاست اما برخی اهمال‌ها و بدسلیقه‌گری‌ها در انتخاب سخنرانان، راه را برای سخنانی فتنه‌آمیز که از حنجره‌های اجاره‌ای برآمده، فراهم کرد و زمینه‌هایی را پدید آورد که یادآور افراطی‌گری و سراشیبی برخاسته از احساسات با چاشنی هتک حرمت و توهین و افترا است.

اشجری اضافه کرد: از چنین منفذهایی است که برخی عناصر افراطی وارد می‌شوند و با ژست پذیرش دولت پشت سر سیاسیون پنهان می‌شوند تا شخصیت‌های نظام را مورد هجمه قرار دهند و نیز در فرصت مقتضی همان اهالی سیاست را که زمینه برای آنها فراهم کرده بودند به شدیدترین وضع تخریب کنند.

وی با بیان اینکه، اینکه دولتی شعار اخلاق‌محوری و حاکمیت اخلاق را سَر دهند و کسانی ترجمان توهین و حرف‌های ناپسند باشند زیبنده مراسم سالروز استقرار دولت نخواهد بود، تصریح کرد: آنچه که از سیاسیون و بانیان برگزاری چنین برنامه‌هایی باید پرسید رویکرد آنها به تحقق شعار سال است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: آیا برخی سخنان ذکر شده در مراسم مذکور عاملی برای ایجاد همدلی دولت و ملت خواهد بود، آیا تشبیه به قوم مغول و استفاده از واژگان انسان‌های بی‌اصل و نسب و بی‌ریشه با آموزه‌های دینی مطابقت دارد، و یا اینکه کسی بگوید ما در هشت سال استقرار دولت نهم و دهم جرأت حرف زدن نداشتیم، با روح حاکم بر نظام اسلامی منافات ندارد؟.

وی افزود: به‌راستی باید از جنس چنین کسانی پرسید که چگونه اکنون شما بر این جایگاه ‌ها تکیه داده‌اید، معلوم است که مردم سخنان شما را شنیده‌اند، به نظر می‌رسد کسانی با ایجاد فضایی مسموم به دنبال تفرقه‌افکنی و نفاق، تملق و چاپلوسی هستند.

به گفته اشجری، چنین افرادی از تمام جنبه‌های مختلف برای قدرت یافتن خود بهره می‌گیرند و سیاسیون باید متوجه باشند در فضایی که برآمده از همدلی مردم است برخی کج‌اندیشان و فتنه‌انگیزان درصدد احیای مردگان سیاسی خود هستند و تلاش می‌کنند تا با موج‌آفرینی و جریان‌سازی، انواع شانتاژ و بی‌اخلاقی‌ها جبهه‌ای واحد و متخاصم ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی نیز برای رسیدن به مقاصد نفسانی خود حتی از فرزندان و خانواده معظم شهیدان نیز بهره می‌برند و برگزاری مراسمی که می‌توانست با موضوع جشن استقرار دولت به‌عنوان عامل وحدت‌بخش قلمداد شود، خوراکی برای مجامع و مخالفان خارج‌نشین شده است تا آنها در پروسه ساخت فتنه‌ای دیگر به چهره‌هایی وابسته و حنجره‌های اجاره‌ای امیدوار باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بدون تردید مردم و مؤمنان اصیل و انقلابی نخواهند پذیرفت عده‌ای در فضای پدید آمده، موجب دامن زدن به اختلافات و توهین به چهره‌های انقلابی باشند، متذکر شد: اینکه کسی در سخنان خود در یکی از شهرستان‌های گیلان بغض و کینه خود را به استوانه‌ای از نظام با طرح مطلبی بداخلاقانه روا دارد چه حکمی دارد.

وی افزود: آیا صلاح نبود برگزار کنندگان مراسم از سخنران معلوم‌الحال آن جلسه که در فتنه 88 نیز دستی بر آتش داشت، برائت می‌جستند و سخنان توهین‌آمیز وی را محکوم می‌کردند؟.

اشجری با اشاره به اینکه این افراد به دلیل فتنه‌انگیزی و طینت‌های هیجانی خود نمی‌توانند نقطه اتکایی مناسب برای ترویج افکار دولتی باشند و خود را وامدار شعار اعتدال می‌دانند، یادآور شد: تمام جریانات سیاسی دلسوز و فعالان فرهنگی انقلابی، رفتار و سخنان چنین افرادی را در گذشته تجربه کرده‌اند نیز تقبیح می‌‌کنند که آنها نه تنها از موضع نابه‌حق خود عقب ننشسته‌اند بلکه همان سخنان را که از تریبون‌های دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و صدای صهیونیسم پخش می‌شود تکرار می‌کنند و درصدد ترویج تفرقه و نفاق با حربه توهین، و بی‌اخلاقی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس با اصل برگزاری چنین جشن‌ها و نشست‌هایی مخالفت ندارد، خاطرنشان کرد: اما تجربه تلخ توهین از هر کسی و با هر نامی، عملی بداخلاقانه و عاملی تفرقه‌افکنانه است که با اصل شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری سازگار نیست.