وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در منزل نرگس رسولی کودک ٧ ساله مبتلا به نوعی بیماری پوستی حاد به دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مأموریت داد که برای درمان و تامین هزینه‌های این کودک هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

ندای گیلان:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در منزل نرگس رسولی کودک ٧ ساله مبتلا به نوعی بیماری پوستی حاد به دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مأموریت داد که برای درمان و تامین هزینه‌های این کودک هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که امروز همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی سفر کرده بود، در کنار بازدیدها و جلسات کاری خود برنامه مهم دیگری را نیز در دستور کار خود قرار داده بود و آن هم عیادت از کودک هفت ساله به نام نرگس رسولی بود که به دلیل ابتلا به نوعی بیماری ژنتیکی و پوستی خاص به شدت از عوارض ناشی از این بیماری رنج می‌برد.

پدر نرگس کارگر ساده‌ای است که به گفته وی تامین هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های ویژه از کودکش موجب خانه‌نشینی‌اش شده و تنها یک روز در هفته به سر کار می‌رود.

مادر نرگس نیز می‌گوید: نرگس به شدن افسرده شده است چون به دلیل ضایعات پوستی روی صورتش همبازی ندارد و مدام از این وضعیت و دردهای غیرقابل تحمل شکایت می‌کند، و تنها هم‌بازی‌اش ابراهیم برادر نوجوانش است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور وزیر بهداشت و مسئولان درمان دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: از دریافت کمک ناامید بودیم و باورم نمی‌شود که امروز شما اینجا هستید.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار، گزارش مسئولان بهداشتی منطقه، دانشگاه علوم پزشکی این استان و توضیحات پزشکان معالج را مورد بررسی قرار داد.

وزیر بهداشت با توجه به خارج بودن داروهای خاص از فهرست پوشش تعهدات بیمه‌ای، دستور پیگیری و برای تامین دارو و هر گونه کمک لازم به “نرگس” را صادر کرد.

قاضی‌زاده هاشمی این نوع بیماری خاص را فاقد درمان‌های فوری و قطعی دانست و با توجه به وجود نمونه‌های مشابه، اقدامات پیشگیرانه و نیز تامین خدمات پزشکی مطلوب و داروهای مورد نیاز را ضروری دانست.

وی با توجه به تاثیری که این گونه بیماری‌ها بر فرآیند رشد کودکان دارند، از مسئولان بهداشتی منطقه و پزشکان نرگس رسولی خواست تا به این موضوع در روند درمانی وی توجه داشته باشند.

در  عیادت وزیر بهداشت که چند تن از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز وی را همراهی می‌کردند مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مراحل درمان و کنترل بیماری نرگس را دنبال کرده و هزینه‌های درمان و مراقبت‌های مورد نیاز نیز تامین شود.

نرگس هفت ساله معصوم که آرزویش زندگی کردن همچون سایر کودکان است با لبخندی بر لب میهمانان منزل کوچکشان را بدرقه کرد.