حجت الاسلام شمس الدین گفت:متاسفانه با وجود درآمد زا بودن این موهبت الهی در بخش های دریانوردی، شیلات و خصوصا گردشگری ، استفاده مفیدی از آن صورت نمی گیرد.

به گزارش ندای گیلان از انزلی،حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی وعبادی جمعه این هفته با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال از خدام رضوی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی بنادر و دریانودری و شیلات و صنایع وابسته در منطقه ازاد انزلی یکی از کارهای مهم همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت دریا و فرصتهای مرتبط با آن است.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر منبع بسیار غنی اقتصادی در راستای درآمد زایی و رونق شهرستان انزلی محسوب می شود افزود: متاسفانه با وجود درآمد زا بودن این موهبت الهی در بخش های دریانوردی، شیلات و خصوصا گردشگری ، استفاده مفیدی از آن صورت نمی گیرد و امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه هایی گام موثر و مناسب برای بهره برداری از فرصت ها را فراهم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین تاکید کرد: مسئولان بندرانزلی نیز باید همپای با مسئولان منطقه آزاد انزلی در راستای سرمایه گذاری مناسب در طرح های مختلف تاثیر گذار بر اقتصاد و گردشگری شهرستان تلاش کنند و با جلب اعتماد سرمایه گذاران همین شهرستان و استفاده از آنان برای سرمایه گذاری در طرح های مختلف ، انزلی از سراشیبی سقوط نجات پیدا می کند.

*فروشگاه های زنجیره ای ، اقتصادهای خرد و رونق کسب و کار را از بین برده اند

وی افتتاح بی رویه فروشگاه های زنجیره ای را موجب از بین رفتن اقتصاد خرد شهرستان دانست و تصریح کرد: رشد اقتصادی در بندرانزلی از بین رفته و آمارهایی که از سوی ادارات مختلف خصوصا اصناف ارائه می شود نگران کننده است و اداره صنعت معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

امام جمعه انزلی افزود: متاسفانه مدیران بسیاری از این فروشگاه ها با ثبت شرکتی در پایتخت و دایر کردن فروشگاه هایی بدون ضابطه در این شهرستان ، علاوه بر عدم پرداخت مالیات به شهرستان به دلیل وجود دفترمرکزی در تهران عملا موجب از بین رفتن رونق کسب و کار مغازه داران این شهرستان شده اند که این امر با سیاست های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران از نیروهای پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی هستند و یک خبرنگار با تجربه علاوه بر زمان شناسی توام با تعقل و تفکر، باید موقعیت شناس نیز باشد.

وی با بیان اینکه اکثر موضوعات خبری خبرنگاران حول محور موضوعات سیاسی می چرخد تاکید کرد: خبرنگاران باید تکلیف خود را در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و اقتصادی ادا کرده و از فضا سازی های سیاسی پرهیز کنند و بخش عمده ای از کارهای خود را بر مباحث فرهنگی و اقتصادی و استفاده از پیشنهادات و راهکارهای افراد صاحب نظر قرار دهند تا فرهنگ سازی لازم و طرح های کارشناسانه در جهت توسعه اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی و ساختن تمدن اسلامی در این شهرستان پیش قدم باشیم .

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: ریاست محترم جمهور بیانات اخیر مقام معظم رهبری را برای بر طرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور نصب العین قرار داده و گروه ها و جریانات سیاسی در چنین موقعیتی رییس جمهور را برای تن دادن به خواسته هایشان تحت فشار نگدارند تا وی نیز علاوه بر تشکیل کابینه خود با استفاده از نیروهای جوان و انقلابی ، همت خود را صرف خدمت به مردم و انقلاب کند.